XR-4-Ti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja hannux, 5.10.2006.

  1. hannux

    hannux 1st gear

    Onkos kellään tämmöstä autoa tai harrastusta Sierran amerikanversioon; XR-4-Ti ?
    Se on semmonen 2.3:lla turbolla varustettu amerikan vientimalli Sierran XR-4I:stä, tehty joskus -85-87.
    Amerikassa näitä on; googlaa vaikka.
     
  2. speedy

    speedy Double Gearhead

    Juu velipyövelipojan emännnyksellä on tuollainen, paitsi että väärällä tekniikalla.. se oikea tekniikka oli mun ex sierrassa, 2.3 Pintomoottori Efi+turbo, ihan liukkaasti liikkui
     
  3. hannux

    hannux 1st gear

    Ahaa ! Siis on Suomessakin.
    Tämän autonhan vois lukea 'pikkujenkkien' joukkoon koska sitä on vain amerikkaan myyty, vaikkakin saksassa tehty(?). Merkur -nimisenä siis.
    Mites se veljen emäntä on tommosen saanut? Meikäläisen emännällekin olis sopiva vara-auto.
     
  4. dustujevski

    dustujevski 1st gear

    Eikös Santalan kisa Sierrakin ollut ainakin alunperin tehty tuollaiseksi jenkki mercuryksi ulkoiselta olemukseltaan
     
  5. speedy

    speedy Double Gearhead

    Tuolta maakunnista se osti, en muista tarinaa mistä tuotu, luultavasti saksantuonti...? Merkurhan tuo eikä mercury
     
  6. 1lysti

    1lysti 1st gear

    Siis onko jollain suomenmaassa aito xr4ti ja sen aito moottori pellin alla ja paperilla? tiedän tavis-sierroja ti:n koneella ja pari korinvaihto ti:tä 1.6 pellin alla ja papereissa, mutta en yhtään aitoa. Mielessä on kyllä poltellut joskus hankkia xr4ti usa:sta ja entisöinti käyntiin.
     
  7. hannux

    hannux 1st gear

    Samaa oon aatellut. Meidän perheessä on ollu Sierra Ghia 2.3V6:lla ja automaatilla 16 vuotta ennen Camaroo.
    Ei varmaan maksais paljoakaan amerikassa, mutta entäs rahti ja muut?
     
  8. smuige

    smuige Gearhead

    siis toihan on merkitään mercury merkur jos oikein pilkkuu viilataan. Oli hämmästys aika suuri ku vaihtooppilaana moisen törmäs jenkeissä heti kättelyssä.
     
  9. mrpete

    mrpete 1st gear

    Käsittääkseni merkki oli Merkur, autoja myytiin Lincoln Mercury dealereiden kautta. Mallit olivat XR4TI ja Scorpio.
     
  10. speedy

    speedy Double Gearhead

  11. Clipper

    Clipper 3rd gear

    Kymenlaaksossa semmoinen XR4 Sierra -83, 2,8 koneella. Ekalla varsinaisella omistajalla, ajettu n. 70 tkm, ei myynnissä.
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    puhetta taitaa olla ihan siitä jenkeissä myynnissä olleesta eikä tosta perus neliveto riesasta mitä nyt on joka nurkka pullollaan :rotfl:
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    olis muuten hiano laite tuommoinen, ilmastointia sun muita hienoja juttuja auto täynnä. tollasen kun talvi leluksi sais niin kivaa olis
     
  14. Clipper

    Clipper 3rd gear

    Kyseessä takavetoinen 3-ovinen (eli Santala-korinen) Ford Sierra. Porrasperäisiä nelivetoisia on tosiaan enemmän (nelivetoisia ei ollut -83)
     
  15. hannux

    hannux 1st gear

    XR4i on takavetoinen
    XR4x4 on nelivetoinen
    kumpikin 2.8 V6 , ruisku
    Nää on eurooppalaisia.

    XR4Ti on taas tuo, mitä ebayssa näkyy, 2.3 L suora ja ruisku ja turbo; amerikan malli, tehty kait Saksassa kuitenkin(?)
     
  16. 1lysti

    1lysti 1st gear

    Saksassa tehty. 175 heppaa manuaalin kanssa ja 145 heppaa automaatilla.

    XR4I-koriset sierrat erottaa helposti, takasivulasit on jaettu kahteen osaan, eikä todellakaan tule joka päivä vastaan.

    XR4X4 taas on tavalliseen 5 oviseen koriin tehty, tosin X kappaletta on tehty 3 oviseen koriin, suomessa muistaakseni alle 5 yksilöä eikä maailmallakaan kovin montaa. 2.8 v6 mekaanisella k-jetronic ruiskulla. Ekoja mk2 XR4X4:ia oli 2.8 efi-ruiskulla, myöhemmät sitten taas paremmalla 2.9 v6 koneella,5-ovinen kori.
    Ja löytyy myös farkkuja samalla 2.8 4x4 tekniikalla, niitä ei ole nimetty xr4x4:ksi. (2.8 ghia)
    Muita XR-sierroja ei suomessa tunneta. Enkä kyllä sanois että niitä on joka nurkka pullollaan :(

    Maailmalta sitten löytyy etelä-afrikan XR8, 5.0 v8, kokonaiset 250kpl tehty, 2-3 kappaletta euroopassa näkynyt. Saman maan xr6 3.0 v6. Argentiinan XR6i v6 tai XR4, 2.3 pinto ja kaasari.
     
  17. hannux

    hannux 1st gear

    No nythän sieltä sitten tuli Sierra-tietämystä! Oon samaa mieltä näistä versioista.
    Oliskohan sitten mahdollista rekisteröidä meillä Sierra 302-koneella. Alusta lienee sama kuin XR4i:ssä.
     
  18. 67Camaro

    67Camaro 1st gear

  19. kotu

    kotu Gearhead

    ennen onnistui todellisuudessa, nyt vain unessa. Afrikan XR8 ei käy vertailumalliksi Suomessa.
     

Kerro tästä muillekin!