xx

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Pienoismallit', aloittaja makeheikki, 25.10.2007.

  1. makeheikki

    makeheikki 1st gear

  2. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Pienoismallien keräily arvoja selvittääkseen hyvä apuväline on The Directory of Model Car Kits(23.90$). Tosin kirjan arvot ovat NISB (New In Sealed Beam) hintoja ja ei sinällään ihan vertailukelpoisia avattuun sarjaan nähden.
    http://www.modelroundup.com/arii20001.html
    Löytyy esim tuolta.
    Toinen hyvä arvon määrittämiseksi oleva lähde on Ebay ja sielläkin voi tehdä joskus edullisia löytöjä, mutta joskus hinta saattaa nousta kalliiksikin.
    Esim ostin vasta AMT:n 34 Ford 3W Coupen hintaan 43.34$, vaikka kirjan arvo sanoo sen olevan tasan 40$. Tuo painos on tehty 1975 ja siitä ei ole tehty uusintajulkaisua(=oikea sana, ei kopio). Sen jälkeen AMT muokkasi muotteja saadakseen 34 Tudorin aikaan.
    Esim 2: Ostin AMT:n 61 Falcon Ranchero pickupin sarjan alle 20$ hintaan, vaikka kirja sanoo sen arvon olevan 100$. Tässä sotkee hintaa juuri tuo uusintajulkaisujen määrä, joista viimeisintä saattaa saada vielä alle 10$ hintaan. Tämäkin sarja on jo uusintajulkaisu 70-luvulta.

    Ps. Tietääkseni maksoin 72 Challengerista käypäisen arvon sinulle ja se tosiaan jää minun kokoelmiin.

    Nyt näkyi Ebayssä olevan kaupan MPC:n 73 Challenger
    http://cgi.ebay.com/Rare-Vintage-MPC-73 ... dZViewItem

    Kannattaa mielenkiinnon vuoksi seurata mihin hintaan tuo menee kaupaksi tuolla.
     
  3. makeheikki

    makeheikki 1st gear

    en tosiaankaan tarkoittanut sinua, käsittääkseni molemmat ollaan tyytyväisiä, muilta tahoilta on tullut kuvaamiani tarjouksia.....
     
  4. platuart

    platuart Gearhead

    Re: varoitus

    Et varmaankaan tarkoita myöskään minua, vaikka tuossa toisessa topicissa pientä vittuilia oli ilmassa, koska:
    En kerää rakennussarjoja, en ole koskaan kerännyt, eikä minulla näin ollen ole myöskään kokoelmaa. Kerään kyllä rodeja ja kustomeita, metallisia 1/64 mittakaavassa, eli Hot Wheels, Johnny Lightning, Revell, Jada Toys yms.
    Minulla on kyllä jokunen rodi- ja kustomaihio odottamassa, jos ehtisin joskus taas rakennussarjoja rakennella.

    Olen kyllä yrittäjä ja kauppias, myyntivalikoimani löytyy tuolta: www.platuart.com
    Kuten huomaat sielläkään ei ole rakennussarjoja, eikä juuri muutakaan metallista pienoismallia. Keskitymme lehtiin. Ostan/tuon maahan niitä ja myyn niitä. Jos ei pätkääkään myyntivoittoa jäisi, eihän hommassa olisi mitään järkeä.
    Tavaran osto ja myynti ja siinä myyntivoiton tavoittelu on ihan normaalia liiketoimintaa, jota harjoittaa myös K-lähikauppiaasi. Tieto-Nikkarikin pyytää malleista enemmän ku mitä ovat itse maksaneet :eek:
    On totta, että esim. divareiden tai esim. antiikkiliikkeiden pitäjät kiertävät kirppiksiä ja käyttäytyvät juuri kertomallasi tavalla, jotta myyjä uskoisi tuotteensa olevan täyttä paskaa ja diileri saisi sen puoli-ilmaiseksi. Inhottavaa touhua, mutta ei laitonta. Bisnes is bisnes.

    Arvostan vanhoja rakennussarjoja, niiden laatikoita tai esim. ohjeita. Olen silti edelleen sitä mieltä, että osiltaan puutteellinen rakennussarja ei ole missään suhteessa luetteloissa mainittuihin huippuhintoihin. Ehjällä laatikolla on joku hinta ja ehjällä ohjeella myös. Suomessa niiden hinnan sanelee lähinnä kysyntä, joka on aika pientä. Parhaan hinnan saa varmasti esim. Ebayn kautta. Jos myyntiin tulee minua kiinnostavia projekteja, niin toki olen valmis maksamaan niistä käyvän hinnan.

    Terveisin PLATU
    ww.platuart.com
     
  5. kinde

    kinde Gearhead

    No jopa jotain , käydäänpäs täällä kierroksilla.

    Platulta ostin aikoinaan muutaman mallin sopivasti , vieläkin moikkaallaan. :wink:
     

Kerro tästä muillekin!