yenko camaro

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 6.2.2004.

  1. Fastback

    Fastback Gearhead

    tässä sitä pikkulohko poweria, lingefelterin auto sivulla 3#...

    -------------

    legendan mukaan bullitissa mustangin äänet dubattiin 427 isolohkosta - never know.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Bullitista muuten joo, siinä kun takaa-ajo loppui niin muistan näheneeni, että Mussesta taittui eturengas sen sivuluisun jälkeen auton alle, muistelenko väärin. Sehän tuli vissiin aika vauhdilla kylki edellä ja oisko tökänny jonnekin? Oli aika nopea leikkaus mutta tuommonen muistikuva jäänyt mieleen.
     
  3. Geebe

    Geebe Gearhead

    Kaikki kunnia Bullitille, aikansa parasta kaahausfilmiä. Juuri saamamme täysin varman inside-tiedon mukaan vauhdinhuuma johtui siitä että kamerat jenkeissä toimivat 110 voltilla ja leffaprojektorit euroopassa 220 voltilla, eli meno on tuplasti hurjaa. Suokaa taiteellinen vapaus leffantekijöille.
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Juu, Bullitissa nopeutettiin kohtauksia. Vanishing pointissa niin ei ole tehty, siinäkin kyllä ajetaan kovaa. En oo nopeita ja raivoisia nähnyt, mutta käsittääkseni ekassa osassa oli joku pumppuchargeri joka jossain mainoksessa keuli komeesti? Laite on nykyään tallessa kolaroinnin jälkeen jossain ja oli aika onneton kyhäelmä, koneena oli tavallinen 440 ja pumppu oli vaan rekvisiittaa.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin tuosta Bullitt:ista vielä.

    Mielestäni takaa-ajo kohtausta mainostetaan aina uraa uurtavaksi nimenomaan, koska sitä ei oltu nopeutettu kameratekniikalla vaan siinä ajettiin oikeasti kovaa.

    Tuossa olis linkki erääseen artikkeliin. Artikkelin luotettavuusasteesta en osaa sanoa mitään, mutta olen lukenut samaa muualtakin. Artikkelissa kehutaan myös liveäänien käyttöä, jota osittain ainakin epäilen.

    http://www.carprices.com/cgi-bin/articl ... llitt.html

    Siellä sanotaan mm. näin:

    ""McQueen refused to take the conventional route to filming the eight-minute-long chase scene, which brought about some industry firsts. It was the first time a complete car chase was filmed at normal camera speed. It was also the first time that live sound was utilized.""
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Elokuva sijoittuu vuoteen 2003,eikä siinä näkynyt ensimmäistäkään Pro Touring Camaroa.Saati sitten jotain GT Fordeja.
    Yhtä hyvin voitaisiin alkaa sitten spekuloida,että miten joku +1000hp Skyline kulkisi.Mutta miten se(kään) tähän liittyisi?

    Ihmeellisiä suorituskykyarvoja niillä oli tuolla sporcompactmitäsenytoli sivulla saatu sille Datsunille.
    0-60mph 6.0sec on reilun sekunnin hitaampi,kuin mitä autolehtien koeajoissa on saatu vakioille Skylineille.

    Mutta elokuvahan on kyllä aivan **ska,eikä siitä niitä paria hienoa jenkkiä lukuunottamatta voi sanoa mitään positiivista.


    ******

    Mistä Mopemanin tiedot filmin nopeuttamisesta Bullitissa?
    Siihenhän sen koko kohtauksen maine perustuu,että filmiä ei ole nopeutettu.
    No onhan sitä ennenkin nähty ja kuultu legendoja,jotka ei sitten pidäkään paikkaansa.Tämä nyt on kuitenkin eka kerta,kun kuulen tällaista väitettä Bullittiin liittyen.
    Siitä 427:n äänien dubbaamisesta on kyllä ollut mainintaa siellä täällä.Välillä se esitetään arveluna ja välillä faktana.Tiedä siitä sitten.
     
  7. Vämpylä

    Vämpylä 1st gear

    Juu tuosta mainitaankin siellä seuraavasti:

    With Josh Jacquot doing his suave Paul Walker imitation, the Skyline, which is bone stock under the hood, groped its way through the quarter in 14.1 seconds at 101 mph--the third quickest car of the six included in this movie car test. With 22,254 km (13,797 miles) on its odometer, this car wasn't old, but it definitely had been beaten up pretty determinedly. Power output seemed down from other R34s, but a direct comparison is tough since the other R34s had the advantage of all-wheel-drive launches and didn't need a feathery throttle down the track. This car literally smoked its rear tires on every 1-2 upshift, which was cool to watch but certainly added time to each run. Its performance is also sabotaged by its big diameter wheels and the added heft of all the add-ons. The last stock R34 we drove hit 60 mph in just 5.07 seconds and crushed the quarter mile in 13.3 seconds at 103.7 mph.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos luet jutun tarkemmin niin huomaat, että se 2F2F tatsuni on muutettu takavetoiseksi(myös nelipyöräohjaus on poistettu näyttävien sladien takaamiseksi). Tästä johtuen se sutii luonnollisesti enemmän kuin vakio Skyline.
     
  9. Fastback

    Fastback Gearhead

    kaikesta huolimatta '69 yenko on hieno auto. Bullitissa on varmaan mustangia nopeutettu ja chargeria hidastettu :grin: Hyviä leffoja, mutta fast and furios sarjassa multa vaan ampuu yli tuo ilokaasun autuaaksi tekevä vaikutus.

    Nimettömälle, pro touringista; elokuvassa ei ollut pro touring camaroa - hyvin huomioitu. Mietin vaan että jos leffan camaron alustaan, jarruihin ja tekniikkaan oltaisiin satsattu, niin voisi vertailla paremmin autoja keskenään. 30 vanhan vakioauton vertailu uuteen vakio skylineen on vähintään hölmöä tai sanotaan yllätyksetöntä.
    --------------
    30 vuotta sitten japanin pojilla ei urheiluautoja ollut, mutta otetaan vaikka aikansa kovimpia autoja edustava 911 turbo ja laitetaan viivalle em. camaro. Siinä voisi olla vertailupohja kohdallaan - saman ikäistä kalustoa. Olisi muuten mielenkiintoinen vertailu!

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Fastback 2004-02-08 13:04 ]</font>
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    ´69 vuonna tuli jenkkimarkkinoille 240-Z, joka mielestäni on urheiluauto. Sitä vois sitten vaikka verrata Yenko Camaroon...jos haluaa murskalukemia.

    `69 240-Z: 6 sylinteriä, 2400cc, 150hp, 0-60mph hieman alle 9 s...
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jeps, Yenkot on hienoja ja hyvä että ihan aitoa ei sentään käytetty elokuvassa. Jokainen maa tuottaa omat legendaariset autonsa ja hyvä niin. Suorituskysyjähän on mukava vertailla mutta tuskinpa pääpaino harrastelijoille. Japsi/euroautoissa viehättää hitech ja jenkkiautoissa raaka voima ja ulkonäkö.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja yleensäkin ihan turhaa verrata eri aikakauden autoja keskenään, samahan ois jos alettas vertaamaan T-Fordia sämpylä-Mjöökkuriin. Kehitys kulkee eteenpäin ja kalusto sen mukana.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Skylineähän on tehty jo pitkään ja vuonna 69-70 oli GT-R-mallissa 2-litranen kone ja siinä 160 hp yläpuolisilla hyppykepeillä. Suoritusarvoja en tähän hätään tiedä mutta Skylinellä on Japanissa pitkä perinne ja sitä pidetään siellä legendaarisena, vähän samanlailla kuin jenkkeissä jotan Hemi-autoa tms.
     
  14. HEMI

    HEMI 1st gear

    Hienoa nähdä että "Vanhukset" potkii päihin vielä noita ylihinnoiteltuja hitech autoja kun ottaa huomioon "vanhuksien" koneissa ei ole mitään maailmaa mullistavaa tekniikkaa ja autot painava keulaisia ja vaihde laatikoiden synkronoinnit vähän toista luokka kun tän päivän lootissa että kuski saa olla tosissaan keppi mies. Latasin netistä pätkän jossa lamborghini diablo on vartilla kävi vähän naurattaa ku auto kulki 13.86 ku työkaverin turbo volvo kulkee ihan yhtä kovaa vartilla. Miksi ostaa tollanen ylihinnoiteltu pölyimuri ku sillä rahalla saa vanhuksetkin käyttäytymään mutkissa ihan yhtä hyvin ja vetojahan löytyy jo ennestään.

    Mulle on tullu semmonen kasitys noista tuninki miehistä että ne taas kuvittelee että eihän vahoilla mihinkään kerkeee ja joka vuos pitää saaha uus auto ettei vaan jää trendeissä jälkeen. Sama ku pennut vertaillee yläasteella kenellä on uusin puhelin ja parhaat soitto äänet ja sama on noiden tuninki miesten vaateissa aina pitää saaha trendin mukaset mikki mokit tai fubut meinaakohan ne pitää niitä kuteita vielä 60v saattas vähä käyvä naurattaa ku pappa tulee lippa vinossa vastaan.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    jaa yenko on vissin sitten halpa.
     
  16. HEMI

    HEMI 1st gear

    Toi edellinen oli yleisesti jenkki/vanhoista autoista eika tartte kyllä olla mikään yenko että pääsee 13 sekan aikoihin.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Miski ostaa jenkki kun Volvollakin pääsee yhtä lujaa?
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    miksi ostaa volvo jos jenkillä pääsee yhtä lujaa? Miksi ostaa ylipäätänsä mitään muuta kun jenkillä pääsee lujaa?
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos joku ehkä haluaa hieman nykyaikaa eikä puoli vuosisataa vanhaa tekniikkaa? Oisko mahollista tämmönen? Oiskohan mahollista, että nykyaika on tuonut mukanaan kehitystä, mukavuuksia jne joten kaikkia ei kiinnosta ajella Camaroilla,Mustangeilla. Miksi HEMI ei aja jenkillä ympärivuotisesti jos se kerran on niin mukavaa? Bensaa saa huoltoasemilta ja varaosaliikkeet pitää kaluston kunnossa.
     
  20. HEMI

    HEMI 1st gear

    Jos esim.Tykkää jenkkien ulkonäöstä ja eikä niihin tartte asennella puhaltimia ja muita kikottimia että ne menisivät kovaa. Eihän sillä volvon koneella mitään tekis jos siinä ei ois puhallinta toisin kun kaseilla pääsee kovaa jo muutenkin . Eihän siinä turbot on jees kun ne on kunnon koneessa (V8 5L ja siitä ylöspain alle 5L starttimoottoreita)
     

Kerro tästä muillekin!