G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. maddis

    maddis Gearhead

    Tänään kävin puuhaileen tallilla ja hieman kaksijakoiset mietteet.

    Asentelin uudet jarrurummut taakse, ja niitä siinä aikani säätelin ja sainkin paremmaksi kuin vanhoilla, mutta mielestäni ne voisi hieman paremmin pitää vielä. Tietysti voi olla, että pitää ajella hetken aikaa, että kamat hakee paremmin paikkansa. (Toivoa sopii!)

    Irrotin myös tuulilasin kehykset, kun tiesin kuinka se tehdään. Lähti tosi helposti enkä saanut yhtään klipsua rikki. Lukuunottamatta kohtalaista kasaa havuneulasia etc. sieltä ei oikein muuta löytynyt. Näytti varsin hyvältä, vaikka tiedän että alaosasta löytyy ruostetta sitten enemmänkin.

    Ja paras uutinen oli se, että sain putsattua tuulilasin vanhasta pihkasta tms. että nyt sitä ei tartte enää vaihtaakaan. Ei se toki vielä(kään) uuttavastaava ole, mutta kuitenkin sen verran hyvä, että ei tartte vaihtoa ajatella. Reilun 20e sijoitus siis kannatti.
     
  2. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    jos ei mee kässärillä lukkoon niin löysää jälleen kerran vaijeri ja tsekkaa se välitanko onko siinä "väljää " & täytehitsaa ne kohdat jokka siitä hinkkaa kenkää vasten ja kuluu...
     
  3. laakkius

    laakkius Gearhead

    ainakin mun Ponuun löyty pilgintonilta tuulilasi
     
  4. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Kuttilan Autolasista löytyy kyllä akkuna vehkeeseen kuin vehkeeseen, sillasta oo varmaan tehtykään mihin sieltä ei löytyis.

    Tuli tänään kesäloman kunniaks otettua Olssi tallista ja lenkitettyä se vielä katsastusasemalle asti. Ajoneuvo todettiin tieliikennekelpoiseksi, mitä en ihan oottanut itsekkään. No, joskus näinkin.
     
  5. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Vertailun vuoksi vielä, paljon Pas(i) sulla on otteessa etuakselille paino?
     
  6. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Mulla on liikenteessä suurin sallittu massa 1150 ja suurin tekninen massa 1155. Ja 4d cutlass vm80, 5.7 diesel ollu ja laitettu sbo 350. Seuraavaks sitte jotain muuta.
     
  7. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Joo mulla on samalla reseptillä kanssa oma Lassi. Pitänee vaihtaa etuset,olivat vaan 500kg/kulma noi nykyset lisut.
     
  8. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Jollekulle innokkaalle tinaajalle on ilmestynyt alle 2k€ hintaan 2d Turbo Regali tsättiautoon.
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mulla suurin sallittu akselimassa 1020kg, suurin kokonaismassa 2170kg, ja omamassa 1690kg.
     
  10. Fukov

    Fukov 3rd gear

    No mitä saatanaa, oliko sulla ennestään se dieseli?

    Itellä on muuten noi samat, oma massa 1690kg, suurin sallittu kokonaismassa 2170kg, akselimassa edessä 1150kg ja takana 1020kg. Eli sulla on tälleen lyhyen matematiikan pohjalta kanssa etuakselilla toi sama?

    Mun täytyy vaihtaa takanakit eteen ja kovaa ajoa :poff:
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Orkkisdaisuli joo.
     
  12. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    mulla on kok. massa 2100kg. omamassa 1700kg. ja tieliik. sall. akselimassa 980kg. (ei mitään eteen ja taakse merkittyjä massoja näemmä olekkaan vain tuo yksi)

    tehnyt mieli etsiä joku paikka jossa sen auton saisi punnittua että tietäisi sen todellisen painonkin.

    -----
    niin ja riiselisutlass tämä munkin on alunperin ollut vaikka nyt sbc:llä. (kone tuli tuossa joku viikko de-coodattua että mistä se on alunperin ehkä kotoisin.. joku vm 78/79 gm truck 350cid se kai on)

    -----
    mainittinko jo..

    takaikkunan vesivuotoa en näemmä millään saa tukittua.. jatkuvasti jostain valuu vettä sisään.. kolmatta kertaa yrittänyt jo lisätä sikalastomeria tai sikakittiä sinne mutta yhä valuu. jos ei kohta tokene, niin taitaa olla ainoa vaihtoehto repiä koko takalasi irti ja tehdä kaikki saumaukset täysin alusta asti uusiksi.

    apukuskin etujalkatilan vesivalumisen sain tukittua näemmä sentään.. ei ollut vain yksi kohta siellä vaan pari eri paikkaa. jonkin verran tuli kai siitä puhallusmoottori hässäkän tai tulipellin ylemmästä saumasta. jonkin verran kai johtui siitä että se tyhjennys räppänä sen ilma kaukalon pohjalla (se minkä päällä on se verkko roskasuojana) oli peittynyt mutaiseen multamössöön eli kaukalon täyttyessä tulvi kai jostain sisälle.

    mutta suurin ongelma oli siellä auton sisällä hanskalokeron takana/ tulipellissä olevan sen muovisen kaukalon pohjassa ollut hapertuneessa muovissa ollut murtunut reikä. ei siis sen kaukalon jonka päällä on se verkkoritiä ja jonka pohjassa on se em. räppänä vaan siitä hieman keskelleppäin olevassa muovikotelosta (missä itse lämmityskenno on?) puuttui pieni palanen ja siitä valutti vettä jalkatilaan kun tuulilasille kaatoi kastelukannulla vettä. sikakittiä sinne möykky ja taisi tukkia reiän tarpeeksi hyvin. tutkitaan asiaa uudestaan paremmin jos paikkaus ei pidä. kohdan kun nyt tietää aika tarkkaan mitä seurata.

    -----
    rca johdon ja virtajohdon vedin takaluukkuun valmiiksi (jos sinne poppikoneet tulee joskus) ennenkuin laitoin lattiamaton ja penkit takaisin paikalleen. muut sisustan muovit ovat vielä pahasti kesken osittain raaputettuna (se hapertuneen muovimuhjun poisto yhä käynnissä, on vaan tyhmän hankala ja ankee homma ettei toimerru jatkamaan)
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ootko kattonut, ota hattuhylly pois ja tiiraa sieltä takalasin alakulmaan, ei siihen varsinaiseen karmiin vaan vielä alemmas, peltien saumaan, mulla ainakin päivä paistoi toisesta kulmasta! En oo kyllä ikinä huomannut et se keräis sieltä minnekkään vettä, ehkä se ei sit ole luontainen valumapaikka? En tiiä.
     
  14. maddis

    maddis Gearhead

    Nyt on täytehitsailtu jarruja. Toivottasti tuli hitsattua oikeaan paikkaan. ;)

    Tämän osan vasempaan loveen hitsasin lisää tavaraa.

    [​IMG]

    En tiedä pitäisikö sitten alkaa tutkimaan sitä automaattisäätöä, kun mielestäni nuo ei vieläkään pidä niin hyvin kuin haluaisin. Käsijarru kyllä nappaa nyt kiinni jo aiemmin ettei tartte niin kiristää vaijeria. Tähtirullat kyllä pyörii kevyesti, kun ne olen aukassut/putsannut/rasvannut sopivalla rasvalla. Vaijereista taaemmat on uudet. Etummaista, polkimelle menevää, en uusinut, kun en siihen löytänyt uutta, mutta tuntuisi se toimivan jumittelematta.

    Ilmeisesti toinen kikka, on taittaa sitä vartta hieman sisäänpäin, joka käyttää tähtipyörää? Mikä lieneekään oikea nimi hälle.

    Ja toki on mahdollista, että jalkajarrussa on vielä ilmaa, vaikka poljin kyllä kovalta tuntuukin.

    Tästä suivaantuneena aloin sitten irrotteleen takalasin listoja ja sainkin ne ehjänä irti. Oli myös ihan hyvä, kun takalasi oli viittävaille valmis tipahtamaan pois paikaltaan eli varmasti vuotaa nykyisellään. Millä aineella olette noita laseja tiivistäneet? Itse ajattelin butyylimassaa laittaa. Vai pitäisikö olla jotain mikä kovettuu kovemmaksi?

    Lisäksi huomasin, että toimimaton bensamittari johtuu rikkinäisestä anturista. Olisi ollut tietysti ihan liian helppoa mitata/vaihtaa se anturi silloin, kun käytin tankin irti. Noh, ens kerralla sit.
     
  15. Jupe

    Jupe Gearhead

    Taistelin viime viikonloppuna (jälleen kerran) Buickin takajarrujen kanssa. Sain ilmattua vasta kun ilmasin samaan aikaan etu ja takapiiriä, takapiiristä tuli letkuun ainakin kymmenen sentin kupla. Aikaisemmin rouvan painaessa jarrua, sai rumpua oikein ähistämällä hitusen käännettyä, nyt ei inahdakaan.

    Niin, Buick ei ole G-koppa, mutta siinä on nykyään samanlainen jarrusysteemi kuin Caminossa.
     
  16. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Mistä kotosuomesta löytyis pa-anturi '80 Cutlassiin? Tartteis koko hökötyksen tankin sisään.
     
  17. maddis

    maddis Gearhead

    Täytyypä kokeilla jarrujen ilmaamista siis. Poljin kyllä koveni kummasti, kun säädin takajarruja lähemmäs rumpua, mutta täytyy koettaa ilmata lisää.
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Us-partsista omani ostin viime kesänä. Ei pysty muistaa oliko tilausjuttu.
     
  19. Fukov

    Fukov 3rd gear

    ^ Täytyy helistellä huomenna sinnepäin.
     
  20. pataatti

    pataatti Gearhead

    Eilen tuli vaihdettua kaasari ja alko moottori toimii paremmin. Nyt jaksaa jo vähän sutastakkin asfaltilla. Samalla huomasin että jarrupääsylkky vuotaa. Kysely varaosaliikkeeseen ja sen jälkeen koneelle ja tilaa jenkeistä. Varaosaliikkeen hinnalla saa jenkeistä 5 kappaletta. Ymmärrän ja todellakin pitää ottaa rahaa osasta että kaupan pitäminen kannattaa,mut jonkinlainen järki pitää siinäkin olla.
     

Kerro tästä muillekin!