"aiva hyvät" patentit yms. viritelmät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja firebreather, 22.9.2004.

  1. ViLU

    ViLU Gearhead

    Siis puhutaan ihan koiranluusta? Mulla oli ainakin Tojotassa vakiona tollanen missä oli pallinivelet molemmissa päissä... :eek:
     
  2. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Niin,toisella puolella oli nivelet ja toisella ei.Ja uudessa osassa myöskään ei.Se ei se nivelellinen kalikka kyllä siihen kuulunu,ehkä jonkun muun mallin/vuosimallin pökäle tiedä häntä.
     
  3. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Minkä ikäinen Toyota tämä sun auto on?....Toyotissa on myös näitä 2:lla pallonivelellä olevia kallistuksen vakaajan päitä käytetty (uudemmissa malleissa)
     
  4. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Meinaatko mulla?Ei oo Toyotaa laisinkaan,saksalainen rinkeliauto on tuo.-98 A6
     
  5. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Käyttöauto ei tahtonut pakkasilla lämmetä. Eikä pimeässä ja viimassa viitsi millään viritellä pahveja keulalle. Kaapaisin ämpärillisen lunta, laskin siihen vettä ja taputtelin sohjon pitkin maskia. Hyvin on pysynyt ja häviää itsekseen pois kunhan kevät tulee.
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tuo pitäisi kyllä nähdä kuvana :D
     
  7. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Eikö kukaan enää tee virityksiä :( overdriven paras topic
     
  8. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Muutamaa asentajaässän tekemää patenttia pitänyt kuvata, mutta vaiheessa..
    Tänään kuuliin virolaisten patentista myydyssä Audi A8:ssa, jumittavat takasatulat oli korjattu runnomalla tuhdit lisäjouset kässärivaijerin ympärille, ettei tartte satuloita huoltaa.

    Joskus muinoin kun oli Fiat 126 ajossa, kierty tulppa irti toisesta pytystä ja mäntään palo reikä, mutta tulpanjohto irti niin yhdelläkin sylinterillä päästiin kotiin ennenkuin öljy loppui.

    Enempi patenttia oli kun kaasuvaijeri katkesi miemalan shellin kohalla. Huoltoasemalla oli tehty jotain remonttia ja roskiksesta löyty pätkä laatoitusnarua joka kaasarista konepeiton ilmaritilän ja sivuikkunan kautta hyttiin ja taas päästiin kotiin.

    Että kuka väittää Fiattien olevan paskoja kun aina tuo kotiin.

    Joo, ehkä parempia patentteja taas joskus..
     
  9. Lintzi

    Lintzi 3rd gear

    Joskus nappisilmä-Ladassa oli mystinen takajarruvika, saatto yhtäkkiä lyödä jumiin toisen takapyörän (onneks tapahtu aina hiljasessa nopeudessa), pakittamalla lähti taas pyörimään. Mutta useimmiten jumitti uudestaan ku lähti eteenpäin. Kerran yhen huoltiksen pihassa koitin saada taas pyörät pyörimään ja siinä edestakasin revitellessä napsahti kaasuvivusto poikki. Siinä vaiheessa kävin lainaamassa huoltikselta tunkin ja rengasavaimen ja revin koko rummun helvettiin ja kajarin piuhoista virittelin kaasuvaijerin sen "tupakki-ikkunan" kautta sisälle. Hyvin pääs himaan asti vaikka oli käsikaasu ja vähän heikonpuoleiset jarrut... :lol: Kerran piti pysähtyä 10km:n matkalla solmimaan "kaasuvaijeri", kun meni poikki.
     
  10. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Jaa tällanen tredi... mullahan oli joskus -81 corolla, johon joku oli askarrellu jonkun sortin "ajonestoa" tai jotain. Auto oli "muuten normaali", mutta virtalukko ei katkaissut sähköjä. Sen sijaan auto sammui vasta, kun valot sammutettiin. Auton myynyt kaveri sanoi, että hänkin ajatteli ensin, että käynnistää auton ja laittaa sitten saman tien avaimet taskuun, "etteivät unohdu". oli sitten ekassa mutkassa huomannut, että rattilukko silti toimii yhä...
     
  11. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Sillon kun ne ratin ja polkimien väliin laitettavat lukot oli yleisiä, pikku havereita kuului tapahtuneen usein. Että lähdettiin uudehkolla opelilla pihalta vauhdikkaasti tyylipuhtaassa kaaressa suoraan koivuun.
     
  12. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Suoritin subbeen hieman keväthuoltoa ja ihmettelin samalla johdotuksia mitä autosta löytyy. Tuloksena varmaan 25 metriä erilaisia johtoja hallin lattialla, mitkä ei alkanu mistään eikä päättyny minnekkään. Jos autoon on jonkun asian joskus asentanu ja sen myöhemmin pois purkanu, ni minkä jumalan tähden ne johdot pitää sinne jättää kulkemaan? Nyt tarttis vielä selvittää yks mystinen kirkas letku mikä tulee konehuoneesta pelkääjän puolelta ja päättyy kojelaudan sisään valokatkaisijan tienoille.. Ei tosin oo kiinni missään siellä kojelaudan sisällä.
     
  13. umpio

    umpio 3rd gear

    Siellä on ollu alipainevuoto ja kuski on ajon aikana imeny tota letkua :poff:

    Nuo itsetehdyt sähköasennukset ovat kyllä välillä huikauheeta/huhhuijjaa -luokkaa; muistuu se yksi oma auto mieleen johon oli tehty ihan itte, piirilevystä alkaen, pyyhkijöihin säädettävä tihku. Ihmettelin kerran iltapimeällä p-rallia Lahtikaupungissa veivatessani että mikä valo vilkkuu aina risteyksissä; onko täällä kamerat? Asia sitten selvisi; vilkkua käytettäessä sisävalo vilkkui samaan tahtiin...
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Monesti johtoja autoista korjaillessa tulee mieleen, ettei johtoa sais myydä metritavarana marketeissa. Varastettu sähköä jostain ja sopivasti 30a sulakkeen takaa karvan paksuisella johdolla, missä on sulake väärässä päässä eli jos oikonen tulee johto ei riitä polttamaan sulaketta, mutta toimii mukavasti lämpövastuksena :poff:

    Lisävaloja poistellessa en ymmärrä sitä, et osa johdoista poistetaan ja loput jätetään virrallisena koelaudan sisään roikkumaan vielä kuorituin päin :mad:

    Muutaman kerran tullut sellaisia vastaan, et oli pakko ottaa akku irti ennenkuin uskalsi ruveta purkamaan, ohut kuorinen johto vedelty kaikkien terävien reunojen ja reikien kautta :odroll:
     
  15. Tunari-82

    Tunari-82 1st gear

    Olisiko ollut ahtopainemittari joskus asennettuna(mikäli turbo auto kyseessä) niiden mittarien mukana tulee yleensä tuollainen kirkas letku.
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Tai mekaaninen öp mittari, samanlaisella letkulla nekin.
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kiitokset röhönaurusta, hyvin kuvailtu :rotfl:

    Ylimääräisistä johdoista on tuoretta kokemusta tänhetkisen käyttöajoharrasteen, -89 F250, osalta. Varoitusvalot päällä; lataus, käyttöjarrut, ABS....
    Kojetaulun alla johtokasoja erilaisista nappihehkuvirityksistä, ja pitkin autoa camperin, peräkärryn ja lisävalojen moninkertaisia johdotuksia.
    Revin kaikki ei-alkuperäiset johdot, varmaan sen 20 metriä, ryöstäjät, pistokkeet, sulakkeet ja liittimet ja heps, varoitusvalot pois ja kaikki pelaa taas.
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Noita jaksaa aina ihmetellä, et mikähän niissäkin on ollut päällimmäinen ajatus, monesti kun viritykset purkaa pois ja tökkii liittimet paikoilleen niin kaikki tuntuu toimivan

    Yhestä maasturista purin 5 relettä ja varmaan yhen 20m. johtoa pois laitoin sulakkeet ja orkkis releet takaisin kiinni niin hopsan pitkät ja vilautus rupesi toimimaan sekä lisäpitkätkin
     
  19. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Onhan se täällä OD:lläkin huomattu, että heti sillä siunaaman sekunnilla, kun joku hehkunrele alkaa temppuilemaan, jotkut on virittämässä "nappihehkuja", vaikka alkuperäisissäkään ei olisi isoa vikaa korjattavaksi. :rotfl: Sitten kun nää nappihehkujen asentajat eivät pääsääntöisesti ymmärrä autosähköistä enempää kuin sika sinkkiämpäristä, niin lopputuloshan on mitä on. :soosoo:
     
  20. signet

    signet Gearhead

    Vai onko ollut käynnistymisongelmia ja starttipilottia olis suihkuteltu letkua pitkin niin ei tarvii aukoa peltiä joka tarttausta varten :rotfl:
    (näitäkin on nähty)
     

Kerro tästä muillekin!