rockautosta tilaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Hertta08, 11.3.2009.

  1. jusssi

    jusssi Gearhead

    Jännästi menee joskus noi rahtimaksut joskus rokissa, kun just tilasin tiivisteitä ja koitin sit lisätä jotain pientä siihen, jos tulis samalla rahdilla, ni yks öljynsuodatin jopa pienensi sitä rahtia pikkusen. No ei jääny filtterille montaa euroa hintaa. :wink:
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    2906219618361118 ale koodi, voimassa 26.4. asti.
     
  3. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Tuli nyt sit ekaa kertaa tilattua ko puljusta, vähän jännittää miten käy :D
    Tämä oli eka kerta kun kulut jäi järkeviks, 21€ Ac delco tulpanjohdot plus rahti FedEx 11€.
    Aina ennen olen tuolta kattellu osia ainakin 8vuotta niin ihan sikahinnat ollu noissa rahdeissa, paras ehkä '83 ltd fordin sidemarker 5€ + rahti 70€, yleensä aina ollu jotain noin viisaita rahtihintoja.
    Nytkin katoin mitä luminaan olis ollu taakse markeri niin 54€ rahti 6€ osalle. :mad:
    Ebaysta tullu osteltua jotain vajaat 100kertaa.
    Kattoo sit koska tulee tullilta lappu kotiin.
     
  4. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Sähköpostissa luki näin:
    Carrier may collect duty and tax upon delivery
    You should receive by May 20, 2015

    Eli eikö tullilta tulekkaan normaalia kirjettä?
    vai miks tossa lukee carrier?
     
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    onkohan paketteja kadonnut kun tuli molemmat kirjattuna kirjeenä.
     
  6. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Mulla on tommonen pari-kiloinen lähetys matkalla Suomeen, tilasin viikonloppuna, ma 11.5 lähtenyt, eilen 12.5 tuli kännyyn tekstari että haluunko maksaa DHL:lle tullauksesta.

    En halunnut, joten tänään 13.5 tuli DHL:ltä tullausta varten tiedot s-postilla, tein tullauksen netissä ja maksoin tullilaskun pois. Siitä syntynyt Tullin luovutuspäätös lähti DHL:lle tänään aamusella takaisin.

    Nyt vaan odotellaan, että milloin DHL sen paketin mulle tuo. Kaippa toi ois menny vähän nopeemmin, jos ois suostunu maksamaan DHL:lle tuosta touhusta mutta kokonaisuutena ei paha rasti.

    Rockautossa vaan ihmetyttää toi niiden rahtisysteemi - väitetään, että postikulut kasvaa, jos tilatut kamat lähtee eri varastoista. Mun tekis mieli sanoa, että bullshit; jossain kusee ... kuukausi takaperin yritin tehdä tilauksen tismalleen samoista kamoista, kuin nyt, ja silloin olisi tullut seitsemälle hilulle viidet postikulut (eli muka viidestä eri paikasta lähtenyt kamat matkaan). Nyt yhtäkkiä kaikki kilkkeet olikin tarjolla samassa paikassa, yksillä postikuluilla?!?

    No ei siinä, samapa tuo jos ei ole kiire kamojen kanssa ja on aikaa neppailla viikon välein tsekkaamassa, että mihin varastoon American Joe on osiaan edellisen viikon jälkeen siirrellyt...

    -JJ-
     
  7. jake81

    jake81 Gearhead

    Mä olen kans alkanut käyttään rokkiautoa vaikka rahti hinnat on toisinaan aika korkeat niin silti osat saa PALJON halvemmalla kun suomesta. Noi seurannat ei oikein tunnu pelaavan mutta kaikki paketit on perille tullut eikä ole edes mitään jäänyt tullin haaviin.
     
  8. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Tällaisessa käsityksessä olen kans ollut, että osien hinnat ois Rockautossa alhaisemmat, jopa toimituskulut huomioiden. Paha silti sanoa äsken ostamieni kippuloiden kohdalla varmaksi, suomalaiset puljut kun ei viitsi turhia hintojaan julki tuoda...

    -JJ-
     
  9. jake81

    jake81 Gearhead

    Mä tilasin jokuaika sit muutaman stefan mitkä olis tosta paikalliselta maksanut n.75e, us-partsilla reilun 100e, rokkiautosta hintaa tuli reilu 30e toimituksien kanssa. Toinen tapaus oli kaverin autoon yläpään tiivistesarja+ kannen pultit, paikalliselta n.280e ja rokkiautosta fedexin toimituksella 160e. Noin niinkun pari esimerkkiä ihan tästä viimeisen kk ajalta. Toki paikalliselta olis saanut kamat heti tassuun kun taas rokkiautosta tilatessa kesti n.viikon saapua.
     
  10. Karck

    Karck 3rd gear

    Oli virhe tilata pari päivää nopeemmin DHL:n kautta. Ei saa tullata ite ja joutuu maksamaan niille käsittelyä 20€
     
  11. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    What? Ei saa tullata ite, jos käyttää DHL:ää? Miten toi tuli ilmi, just tänään aamulla tullasin Rockauton tilauksen itte ja se tulee just DHL:llä ...

    -JJ-
     
  12. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Mulle tullut kevään aikana 2 pakettia DHL:n kautta ja itse olen tullannut
     
  13. Karck

    Karck 3rd gear

    Mulle tuli vaan tekstiviesti jossa käskettiin antaa henkilötunnus tullausta varten johon sitten lisätään huolintamaksu. En tiiä sitten jos en ois vastannu sen viestin ilmoittamaan kuuteen tuntiin oisko se sit menny itte tehtäväks. Viesti oli hyvin epäselvä siltä osin, vähän niinkuin osoitettiin että pitää maksaa ja he tullaavat. Muuten joudut soittelemaan asiakaspalveluun.

    Tää on varmaan eri palvelu kuin normi DHL, DHL Express kyseessä siis.
     
  14. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Kyllä sä pystyt ne itse tullaamaan. Siinä luki jotenkin että JOS haluat että DHL tullaa niin vastaa viestiin. Sinne täytyy soittaa että haluaa itse tullata.

    Itse olen huomannut nopeimmaksi ja helpoimmaksi tavaksi maksaa tullit ja alvit suoraan rockautoon.

    Pari viikkoa sitten tilasin sunnuntaina ilmastoinnin kompuran ja torstaina iltapäivällä toimittivat !Jää se parin päivän tullaus häslinki suomen päässä pois kun hoitaa ne kulut rockautoon.
     
  15. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Itse vastasin siihen DHL expressin viestiin, että suoritan tullauksen itse. Sähköpostiin tuli sitten tarvittavat lähetystiedot, suoritin kummatkin tullaukset aamulla noin kello 7 ja paketit olivat kourassa kummallakin kerralla ennen kahta.
     
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ihmeellisesti toimii se ostoskorin ominaisuus joka näyttää että monestako paikkaa lähtee tavaraa. Valkkasin osia ja pistin koriin jarrupalat joiden kohdalla luki että lähetetään samasta paikasta kuin korissa olevat kamat. No kun meni koriin, niin kaikki muut tuli samasta paikasta paitsi justiin ne jarrupalat.

    No ei mitä, vaihdoin sitten ihan randomilla toiset jarrupalat tilalle, niin nyt tulikin osia jo kolmesta eri paikasta! Eli yhden korissa koko ajan olleen osan lähetyspaikka muuttui kun vaihdoin yhden toisen.

    No sai ne vähän pyörittelemällä asettumaan samasta paikasta lähteväksi.
     
  17. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Taidanpa kokeilla ensi kerralla kuriiripalvelua. USPS seurannan mukaan paketti liidellyt New York- Dubai- Australia. Minneköhän se vielä kulkee ennen suomeen tuloa...
     
  18. hodis

    hodis 3rd gear

    Maanantaina työpäivän jälkeen tilasin, tiistaina ennen puoltapäivää tuli ilmoitus että olisi osat tullattavissa ja torstaina löytyi postilaatikosta. FedEx oli rahtarina.
     
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Hihat paloi totaalisesti sen lähetyspaikan arvontaan. Jonkun matkaa toistakymmentä osaa piti tilata ja millään en saanut kaikkia samasta paikasta. Välillä kävi esim. niin että kaikki ostoskorissa oli tulossa samasta paikasta, poistin sieltä yhden, niin loput ei enää ollutkaan tulossa samasta paikasta.

    En keksi oikein muuta selitystä kuin että systeemi ei toimi oikein tai sitten varastotilanne elää todella nopeasti.
     
  20. Z11

    Z11 Gearhead

    Toi on Rockauton ansaintalogiikkaa, ei siinä muuta. Rahastetaan handling ja lähetyskuluilla, kun osista ei saa enää katetta. Lopetin ostamisen täältä juuri sen vuoksi.
     

Kerro tästä muillekin!