sbc 350 elvytys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja laitinen88, 20.9.2014.

  1. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    onpa vitun hyvä tarjous,ostasin ite jos ois toimintatonni irrallaan
     
  2. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

    Olis itellekki kelvannu jos tonni ois nyt kerralla :D päädyn koittamaan 882 portattuja kansia ja tota imarii vielku nokan löydän sopivan nii avot :)
     
  3. HW77

    HW77 Gearhead

    300-350hp riittää se sun stock 350 alakerta. kannet ylös, mittaa männän korkeus kansitasoon. irrota männät, mittaa niiden comp height. ja tilaa tako 500e tai hyperneutectic 300e männät jolla saat männän kannen tasoon. koneista lohko niin et valituilla männillä olet kansitasossa. valitse kannet, esim nää aiemmin suositellut jolla saat halutun puristus suhteen. joku 9.0-10 rautakansille käy ja sammuukin 95 penssalla.
    laskuri:
    http://www.summitracing.com/expertadvic ... calculator
    ja sit se mukavin - valitse nokka, esim tää ehdotettu 268. laahuri halvin.
    http://www.compperformancegroupstores.c ... =K12-242-2
    vaihda puriste studit kierteellisiin, keinuina käy vaik nää magnum roller rocker.
    http://www.compperformancegroupstores.c ... de=1412-16
    tarkista et dynaaminen comp ratio - tolla nokalle ei tarvi edes kattoo. sit valitse kansi pahvi jolla saat quench 0.040" eli 1mm.
    toi victor jr ei ole mikään alavääntö imari, laita ennemmin vaikka torker2 tai toi jo ehdotettu performer EPS sen 600cfm alle. imarin kulmat voi joutuu koneistaan. sit laajakaista lambda sarjoihin kiinni ja kaasaria sääteleen. niin kok ennakoks joku 36deg. hei jakaja riittää jos ei haluu tuhlata MSD systeemiin.
    Ite rakensin muutaman kaverin ohjeilla tän tyylisen koneen ja hyvin on toiminut.. Kirjoista saa tukee, mut löytyy nää kaikki momentit ja kiristysjärjesykset myös vaik summitin sivuilta
    http://www.summitracing.com/expertadvic ... rque-specs
    ei muutakun pata auki. ja google. itseltä sujui hyvin kun oli hyviä kavereita keneltä kysyä neuvoa. niitähän tää foorumi on pullollaan. jos oot kylän ainoo jenkkijees niin sit voi tulla helpommaks ostaa valmis kone. mun kone oli alkujaan sellanen ns long block vaihtokone ja siinä mm kannet eri paria ja puristukset ilmoitettua alemmat ja kaikki osat halvinta kiinapaskaa.. kansis sama valunumero mut toisen puolen kansi koneistettu useamman kerran -> toinen puoli 65-67cc ja toinen 69-72cc (mitatessa ainakin 1cc toleranssi)..
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Joo,kyllä edellä on asiaa puhuttu.Valmis motti vois olla sun tapauksessa se helpoin ja vähiten ärräpäitä tuottava juttu.

    US-Parts myy tätä replacement made in "Mehico" konetta alle 2 tonnin hintaan.Monenlaista juttua on tosin ilmassa liikkunut laatuongelmista.Ei ole omakohtaista kokemusta.Siinä ei sitten ole sitä ilmoitettua 8.5:1 puristusta,vaan todellinen on 7.7:1.(Tämä on lehtitieto.lähde Chevy Hi-performance)

    Eli sun pitäs saada se puristus luokkaan 9.7:1.No nyt sitten ollaan umpikujassa US-partsin motin kanssa,kun näin paljon eli 2.0:1 jää uupumaan.
    Mitä tehdä? Kannet siitä auki ja laita ohuin mahdollinen tiiviste mitä löytyy,ja voit päästä 8.0:1 tasolle.Nyt sitten vois lykätä vaikka sen Comp Cams 268:n sisään ja olla siihen ihan tyytyväinen.
     
  5. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

    No nyt tuli asiaa kiitos taas :)
     
  6. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

    Compona

    625cfm

    Edelbrock performer rpm

    333882 portatut imu- ja pakoaukot

    Melling mtc-1. 281/.296//.422/.444 nenäkeppi

    Kellari vakio.

    Tähän heittäisin kyssärinä oisko paras vaihto ehto alakertaan ens talvena laittaa perus flat top männät ja mitkä kanget. Kisa peliä ei rakenneta vaa perus käyttis. Puristuksii haluisin joku 9-10. Osaisko joku laskee mulle mitä joutuu tekemään :) kiitos :)

    Noil em. Hiluil pääs 1/4mile 15/149kmh/h ~1850kg

    Välitykset on nyt hyvät stall turbaania lukuun ottamatta
     
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Flat-top männillä ja ohuilla kansipahveilla pääset sinne ysin paikkeille ja kansitasoja laskemalla ylikin, mutta jos haluut lähelle kymppiä niin pattimäntää tai pienempi palotilaista kantta.
     
  8. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

    Tänkke shöö :D
     

Kerro tästä muillekin!