440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. jariha

    jariha Double Gearhead

    paljonko sorsansyvempi pohja on matalampi kuin orkkisöljypohja b-bodyssa? onks se ny se 7varttinen mitä up:ssä myyvään :eek:
     
  2. asperiini

    asperiini Gearhead

    Alumiinikansia tässä miettiny. Jos nyt ollaan ihan tavallista harraste ja katukäyttöön tarkoitettua konetta tekemässä niin onko jollain Edelin RPM tai E-street kansilla selkeää voimaeroa verrattuna vaikka noihin 440 Sourcen halpiksiin? Entä onko eroa kestävyydessä?
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei oo selkeetä eroa kun ovata kanaviltaan ja palotiloilta kopioita. Edelbrockin kamat on laadukkaampia. Jos ei ulkonäkösyistä halua orkkiskannen näköistä, niin sijottaiisn kyllä sen verta enemmän et sais ne Edet.
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mihin muuten perustuu että e-streettien toiminta alue ilmoitetaan alemmille kierroksille kuin rpm?
     
  6. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Nyt näyttää olevan Mopartsissa 2 sarjaa myynnissä. Löytyy sekä 1.5 että 1.6 vipusuhteella, hintapyynnöt 200 ja 300 usd.
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    e-streetissä olettaisin et perustuuu jousiin ja käytettyihin muihin kamoihin. En oo viel kerenny tarkemmin tutkailee, yhet E-streetit kyl tallilla, 75cc palotiloilla. Palotila periaattees vähän viisaampi, mut vaatinee avarrusta pikkasen.

    Jza:n motti kaipais Max Wedge kokosia kanavia, en tiedä onks noissa CNC stealtheissa. Ainakin aikasemmin toi CNC oli Modern Cylinder Headsin tekemä, en tiedä miten nyt ku Jeff otti ja kuoli.
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tuollahan ne väittää edelleen niitä tekevänsä, mene ja tiedä.
    Aika hintsusti on tietoa noista. En löytänyt palotilaa, kanavakokoja ja sitäkään että jos ne on ns. "assembled", niin tarkoittaako se oikeasti tuohon rahaan kaikki hilut venttiileineen, jousineen. Ja jos tarkoittaa, niin mitkähän esim. ne jouset lie :lol: Vai onko siinä edes venttiileitä mukana...

    No, partsilla Victorit 77919 ja 77929 myydään molemmat ilman venttiileitä, mutta muualla maailmassa 77929 on kyllä venttiilien kanssa, että osaa ne täälläkin hämmentää.
     
  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Partsilla vaan virhe nettisivuilla? Itsekin tota ihmetelly.

    Mä laittasin victorit ja vaikka vielä max wedge ikkunalla. Virtaa saman jo vakiona ku noi portatut sorsat, hinta on aikalailla sama mutta potentiaali ihan eri
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    Juu, no moisia olen kaavaillut tietty. Vieläpä yhden Vantaan gurun kairaamana, mutta ei tähän konkurssiin.

    Mullahan ei silleen kylläkään ole mitään väliä että paljonko tehoa tulee, kun ei kilvanajohommissa rahkeet riitä heads-uppiin, super -ryhmät on död ja bracketissa se nyt se ja sama paljonko se sysää. Rautakansilla varmaan mennään joka tapauksessa vielä hetki ja niihin nähden vaikea kuvitella että ainakaan hengityskapasiteetti huononee, laittaa mitä hyvänsä tilalle :)
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Saattaa olla et tilanne noiden superryhmien osalta tulee muuttumaan. Sekä syyskokouksessa että ryhmäedustajakokouksessa tota kritisoitiin ankarasti (siis sitä osallistujien minimimäärää), ja siihen todennäköisesti tulee muutos nyt kun tekijät ovat vaihtuneet suuresti.
     
  12. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Lohkoa ja Rossin mäntiä koneistamolla mitattu ja sylinterit välillä 4.350-4.352" ,männät 4.342-4.345" eli välykset keskimäärin 0.005-0.010"
    Onko noi ny porattava 4.375:ksi vai riittääkö hoonaus ja uudet männät?
    Ko eikö tuo välys oo kuitenki liikaa? Onko männät todellisuudessa pienempiä paljonki ku mainostettu esim 4.35"
    Koneistamolla ei oo kuulemma vehkeitä sylinteriseinämien vahvuuden tarkastukseen nii onko arpapeliä sit mennä .055 ylikokoon? Lohko on -78.
     
  13. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Jos siellä ohuita kohtia on sylintereissä niin ei se tuolla 4.375 ylikoolla ainakaan enää paljoo huonommaksi mee eihän se tee ku 0.32mm per puoli
     
  14. mopster

    mopster Gearhead

    Kyllä tollakin voi olla paljon merkitystä, jos on valmiiksi ohut niin kyllä se selkeesti huonommaks menee kun porataan .025" lisää. Jotkut lohkot on jo stanu koossa liian ohkasia ja toiset voi porata .060" yli ja vielä on riittävasti seinämää. Mittaamatta se lohko on kumminkin arpa.

    Tota mäntää löytyy 4.36" koossa eli nuo kannattaa hommata jos rupee mäntiä vaihtamaan http://www.summitracing.com/int/parts/r ... /overview/
     
  15. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Poraus pitäis aina tehdä männän mukaan; nehän voi olla mallien ja valmistajien kesken minkäkokoisia vaan jos ajatellaan lopullista välyksen oikeellisuutta.

    Liikaahan tossa on välystä sulla ollut, mutta tuskin se yksinään on aiheuttanut aikaisemmin mainittuja ongelmia.

    Varmin tapa on siis vetää tohon 4.360 kokoon ja kunnollisessa koneistamossa porata sylinteri mittaan noudattaen valmistajan antamia välysarvoja.
     
  16. jariha

    jariha Double Gearhead

    :eek: eli eikö kukaan oo mitannu?? joitain senttejähän se on mut kuinka paljon?... vai onks kaikilla heinähäkki korotukset ettei haittaa :D
     
  17. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Voin aamulla mitata sorsapohjan syvyyden lohkon tasosta mitattuna, mutta challengerin alle en pääse nyt ryömimään antamaan vertailuarvoo 402sta
     
  18. jariha

    jariha Double Gearhead

    lohkon tasosta mitta riittää kun vielä on normiöp paikallaan tossa eukon b:eessä ni voi verrata etes? :D
     
  19. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Aamulehteä hakiessa matkalla pikainen mittaus: #402 pohja sumpun edestä 105mm, sumpun takaa 100 mm. Mittasin tiivistepinnan laipasta.
     
  20. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Sorsan sumpun syvyys 180mm tiivistepinnan tasosta mitattuna. Mulla loiskelevy ja pari tiivistettä että jokusen millin ne sotkee tulosta.
     

Kerro tästä muillekin!