K1- katsastus, Jyväskylä (Keljo) - Erinomaista palvelua!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja SinglehandedSailor, 5.2.2005.

  1. Käytin autoani muutoskatsasuksessa, otsikossa mainitulla katsastusasemalla. Soitin liikkeeseen viikkoa aikaisemmin ja kerroin tilanteeni sekä kyselin tarkemmin mitä minun tulee muutoksen yhteydessä huomioida.

    Henkilökunta auttoi ammattitaitoisesti jokaisessa kysymyksessäni sekä selvittivät kaikki Chevyn muutokseen vaadittavat tekniset tiedot valmiiksi katsastuspäivään mennessä. Minun itseni ei tarvinnut toimittaa asemalle ainuttakaan todistusta moottorin tai automallin alkuperäisistä moottorivaihtoehdoista, kaikkien papereiden odottaessa siellä jo automallin valmistustietoineen siellä jo valmiina.

    Koko prosessin ajan katsastusta toimitava henkilö ystävällisesti kertoi miten ja miksi mitäkin mittauksia tehdään, sekä kuinka esim. dieselin päästömittaus teknisesti tapahtuu/mitä eri tekijöitä siinä tutkitaan.

    Koska auton päästöt eivät olleet kohdallaan, katsastaja kävi kanssani läpi yleisimmät ongelmat, jotka aiheuttavat tällaisia mittaustuloksia, sekä ehdotti eri keinoja vian korjaamiseen.


    ...saivat palvelunsa laadulla minusta vakioasiakkaan. Suosittelen kaikille
     
  2. waltti

    waltti Gearhead

    Samat sanat. Palvelu on hyvää ja käyn tulevaisuudessakin siellä
     
  3. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Mutta eivätpä hyväksyneet muuan civicin valoluomia vaikkeivät muuttaneet valokuviota tai heikentäneet valotehoa merkittävästi...

    Tietysti sekin oli aivan kamala rikos kun rumat pyöreät vilkut oli siirretty kyljistä edemmäksi lokasuojan etu reunaan (alkup. vilkun umpioon). Lain mukaan kyllä vilkun näkyvyys oli riittävä, muttei se kuitenkaan katsurin silmään näkynyt... :eek: Toki tuli sitten siitäkin sanomista kun oli peruutus valot tummennettu, mutta insinööri oli sitä mieltä että ne on maalattu mustaksi... Noh, väliäkös tuolla, mutta pisti vaan uusinta kats. harmittamaan ku jämsän konttorilla sama auto on menny aina läpi ja samoilla muutoksilla ilman mitään sanomista.

    Se tosin hämmästyttää että miten muuan tuttava sai samanlaisen mutta läpimädän autonsa katsastettua samalla konttorilla ilman mitään huomautuksia...

    Siis ihan on naamasta, :mad: asiasta ja konttorista kiinni millasta kohtelua saa... Mutta hyvä että edes jotkut saa asiallista palvelua!
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tai auton valmistusmaasta... Hyvä että joskus näinkin päin.
     
  5. hangover

    hangover 1st gear

    hmm.. onks tää mainos? :lol: muutamalla kaiffarilla kokemukset päinvastaisia. innokas inssi vaati vanhaan vaniin mm. katalysaattoria..
     
  6. AteV8

    AteV8 Gearhead

    PerttiK: "Tai auton valmistusmaasta... Hyvä että joskus näinkin päin."

    No joo, voihan se toki niinkin olla... :) Itse olen kyllä jämsäläisenä "molempien" harrastajana tottunut saamaan tasapuolista kohtelua (jämsän konttorilta) auton valmistus maasta riippumatta.

    Mutta eihän siinä, en nyt kuitenkaan koita väittää että K1 olis jotenkin huonompi kun mikään muu konttori. Kerroinpa vain kokemuksistani...
     
  7. CapriceClassic

    CapriceClassic 1st gear

    Itse en ko konttorille autoani veisi... sen sijaan siinä toisella K1:sellä (siinä Rusthallin vieressä) olen autoani käyttänyt, ja tulen vastekin käyttämään!
     
  8. cadillac man

    cadillac man Gearhead

    Kohta 20 vuotta jatkunut asiakassuhde "vanhan liiton" konttorilla pysyy ja paranoo.... tuttujen kokemukset näistä uusista yrittäjistä eivät ole vakuuttaneet vaihtamaan paikkaa.... näin ne mielipiteet vaihtelee....
     
  9. janimm

    janimm Gearhead

    Minä olen aina käyttänyt siinä ford-liikkeen vieressä olevalla konttorilla. Olen tyytyväinen asiakas, jos sanomista on ollut, se on ollut aiheesta. No tosin kerran sattui hiukan omituisempi tapaus...

    Vein Chargeria katsastukseen, ja kaikki menikin ihan hyvin kunnes katsuri huomautti ettei löydä runkonumeroa mistään. Sitä sitten yhdessä katseltiin, ja eihän sitä tosiaankaan löytynyt. Katsuri kerkesi jo pelottelemaan että kilvet lähtee pois, eikä saa takaisin kilpiin ennen kuin on todisteet että auto on todellakin juuri se ja sama auto. Milläs senkin todistat kun autolla ei ole ollut Suomessa kuin yksi omistaja ennen minua, ja se ei kuulemma riitä... :eek:

    Kysyin että olisiko mahdollista että runkonumero on "pyyhkiytynyt" pois, koska olin edellisenä talvena hionut ja maalannut konehuoneen. Katsurin mielestä se ei ollut mahdollista...

    Sitten mieleeni juolahti että tuo sama katsurihan oli katsastanut auton edellisenä vuonna. Näytin katsurille leimaa ja sanoin että koska olet viime vuonna tähän leiman laittanut, niin onhan sen runkonumeron ollut pakko olla siellä silloin, eikös olekin? Katsuri raapi vähän aikaa päätään ja totesi että niinhän sen on pakko ollut olla, ja kirjoitti todistuksen runkonumeron "poispyyhkiytymisestä", ja virallisen luvan meistää sen uudestaan...

    Paikallinen chrysler huolto sitten meisti uuden runkonumeron ja homma oli selvä... :D
     
  10. Cadillacman2

    Cadillacman2 Gearhead

    Niinhän ne voi vaatia autoon joka ei ole vähäpäästönen mutta on 80 luvun lopulla harmaatuotu niin on silloin rekisterikirjaan tullut merkintä katalysaattori.
    Eli rekisterikirjassa jos lukee katalysaattori täytyy se olla autossa vaikk ei se toimiskaan. Sen voi kuitenkin muutoskatsastaa pois. HUOM koskee vain vanhempia kuin 1991!!
     
  11. Cadillacman2

    Cadillacman2 Gearhead

    piti hakea ihan rekisteriote autosta.
    1983 El Ca<mino tuotu 1989.
    Rekisteriotteen erikois ehdot:
    Punaiset takasuuntavalot, tuulilasi ja muut ikkunat hyväks LMpäät. no. 8676/70/88, 28.12.1988. Pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä katalysaattori, vain lyijytön polttoaine.
    Mulle inssi neuvo ettei tota kattia kannata ottaa pois omineen, mutta sen voi muutoskatsastuttaa pois kunhan pakokaasuarvot pysyy 1991-1978 vaaditulla tasolla.
     
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tähän asti autot aina ekalla läpi vuodesta 1991 lähtien (no Caminoa piti käyttää kahdesti kun rungon numeroa ei eka yrittämällä löytynyt). Eilen vierailin sitten ensimmäistä kertaa ko. asemalla ja tuloksena ajokielto! Mutta palvelu oli hyvää :lol:
     

Kerro tästä muillekin!