Dieselin sekaan 2t-Öljyä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Duron, 3.10.2007.

  1. Duron

    Duron 1st gear

    Eli olen huomannut että 2-tahti öljy auttaa monellalailla omassa 6.2D vanissa,Mutta kertokaahan muut kokemuksistanne tuosta öljyn käytöstä, tuleeko ongelmia jossain vaiheessa yms....
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Shhh älä kerro tota kenellekkään vaan myy tieto vaikka Essolle jotta ne osais tehdä parempaa dieseliä!!
     
  3. RB-440

    RB-440 1st gear

  4. gremlin

    gremlin Gearhead

    Kyllahan toi auttaa, varsinkin talvilaadun kanssa. Siina kun on parafiinia vahennetty, johtuen tietenkin siita etta se jaykistyy kylmassa.
    Toi 2t voitelee suuttimia ja pumppua, kylla sen kaynnissa huomaa. Valilla.
     
  5. migel

    migel Gearhead

    dieselin sekaan 2-t öljyä

    No mulla ainakin koko käynti muuttuu pehmeämmäksi ja on ihan sääntö että lorautan 2t oilia joukkoon.Pumppu kiittää ja kone myös...
     
  6. raggar

    raggar Gearhead

    On tullu itekkin laitettua 2t-ööliä tiiselin joukkoon mutta eipä oo ainakaan huomannu vaikutusta. Silti tulee sillon tällön lorautettua sitä.

    Nykynen polttoaine vaan on paljon voitelevampaa kuin sillon ku nuo kuuskakkoset sun muut on suunniteltu. Nykysin ku on näitä pumppusuuttimia ja yhteispaineruiskutuksia nii ne on pikkusen tarkempia polttoaineesta ku "perinteiset" dieselit!

    40 vuotta dieselasentajana ollu entinen työkaveri sano että enemmän on ollu haittaa siitä ku on käytetty 2t-öljyä. Ja puhu tuhansien pumppujen kokemuksella.

    Mutta oon itekkin kuullu monilta että on ollu vaikutusta ku on lorauttanu öljyä polttoaineeseen, tiedä sitte tekeekö hyvää vai pahaa, kaikkihan hajoo joskus.
     
  7. TmG

    TmG 1st gear

    Oma savuaja vaatii öljy annoksen joka tankillisella. rupeaa rynkyttämään tasakaasulla jos jättää kerrankin välistä. muistutti alkuviikolla kun ei olevinaan ollu vara laittaa sitä paria desiä sinne tankkiin. alkaa olla pa laittesto jo hyvässä kunnossa kun on näin tarkka....?
     
  8. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Baarissa (ei esson) puhelivat viisaat että noissa 6.2D rohistimissa on pumpussa ennakonsäätö vähän järjenköyhällä systeemillä verrattuna nykyseen löpöön joka ei jotain eri suuntaan pyörivää holokkia voitele.
    En kuunnellu niin tarkkaan ku ei nokivasarat kiinnosta. Alakaa kuluttuaan pölläytteleen kun polokasoo. 2-T öljyä 1% tankilliseen. Suuttimet kestää miljoona kilomeetteriä iliman 2-T öljyäkin.
    Ovat niin viisaita miehiä nuo että uskon.
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Poppamiehiä ja kummallisia tuntemuksia :wink:
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se järjenköyhä "holkki" jota ennakonsäätövipu liikuttaa ei varsinaisesti pyöri ollenkaan vaan liikkuu samalla tavalla edestakaisin kuin virranjakajan vastaava sydeemi :poff: . Muutenkin tollasen jakajapumpun sisällä on vain muutama kulutukselle altis osa :odroll: .
     
  11. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi

    Mitenkä paljon sitä 2T öljyä pitäisi tankatessa laittaa ?

    Mika

    ps. Tähän vuodenaikaan on taas hyvä pitää tankki täynnä niin ei tule kondensiovettä =)
     
  12. cuda69

    cuda69 Gearhead

    jotku taas sanoo ettei saa laittaa ku öljyssä on jotai kuonaaineita jotka tarttuu pumpun sisuskaluihin kiinni ja huonontaa toimintaa ajan oloon?tiedä häntä onko noin mutta 6,2d käy paremmin ku lorauttaa vähä oilia sekaan johtuen siitä että jenkkien omassa naftassa on enemmän rasvaa kuin suomessa.
     
  13. gremlin

    gremlin Gearhead

    Varmaan kannattas kayttaa tuhkautumatonta olppaa. Ja risiini pohjasesta oljysta voi tulla semmosta kiisselia kaikennakosiin ihme paikkoisiin. Se kylla sitten taas haisee paremmalle kun pistaa oikeen reilusti.
    Jokku puhuu 1/2l oljya tankilliseen, ite pistin litran nyt tankilliseen(120l).
    Ensin suuttimien puhdistus ainetta tankkiin ja seuraavaan tankilliseen oljya, aamusavutus ainakin vaheni huomattavasti. Lieneeko suuttimet kussu kun oli niin kivat savut :rotfl:
    Eipa tosta ainakaan mitaan haittaa ole tuntunut olevan ikina.
     
  14. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Voipi kaks'tahtiöljyssä olla sellaisia aineita jotka ei ole välttämättä hyväksi jakopumpulle, sitä kun ei ole tarkoitettu dieselin sekaan laitettavaksi.

    Ainoa minkä olen itse todennut todella toimivan, on RedLinen valmistama dieselin lisäaine. Sitä laittamalla putosi vanhan louskun savutusarvot reippaasti alle leimarajan ja kulutuskin laski litralla. Käyntikin oli tasaisempaa. Toki aine maksaa (kuten RL:n tuotteet yleensäkin) hiukan enemmän kuin 2T-öljy mutta pieni purkki riitti ainakin meikäläisen ajolla todella pitkään. Racersplacella on tätä ihmeainetta hyllyssään.

    Dieselmiehet muuten kehottavat välttämään Diesel-100 jääneston käyttämistä, kuivattaa kuulemma pumppua.
     
  15. kassinen

    kassinen 1st gear

    kyllä diesel 100 voi käyttää talvella ku käyttää myös redlineä ite olen käyttäny aina ku on vettä pumpussa (joka vuosi ekat pakkaset)
     
  16. HRTP

    HRTP Gearhead

    ja minä en ole käyttänyt tota Diesel 100:sta missään kun ei ole tarvinnut. Diesel kulkine ei minun mielestä tarvitse mitään lisäaineita jos auto on kunnossa. Ja syksyllä/talvella kun pitää aina tankin täynä niin ei tule sitten noita yllätyksiä noiden kanssa ensimmäisillä pakkasilla
     
  17. kime2

    kime2 Gearhead

    Mä kun aiemmin reissasin tuolla pohjois-suomessa kelissä kuin kelissä niin käytin talviaikana jatkuvasti tuota Diesel 100:sta tankissa ja kun katottiin sitten parin vuoden kuluttua suuttimet niin ihan kunnossa oli!

    Nyt sit nurkissa pyöriessä savutusta on alkanut esiintyä niin nyt menossa suuttimien puhdistus ja sitten ajattelin myös alkaa lorotteleen 2-T öljyä tankkiin!
     
  18. Beauville

    Beauville 1st gear

  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Aika moni noissa topikeissa sanoo laittavansa sen takia kun ei siitä haittaakaan ole :rotfl: :poff: .

    Toi diesel100 kovettaa stanadynen pumpun keskipakohässäkässä olevaa vaimenninsydeemia joka on jotain muovia ja sen kovettumista toi 2tööli ei estä. Kaikissa pumpuissa ei kuitenkaan ole tota muovista vaimenninta!! 5.7 pumpuissa se on kaikissa ja ihan vanhemmissa 6.2 pumpuissa myös!
     
  20. jusssi

    jusssi Gearhead

    Mikäs noissa pumpuissa sitten on vikana, kun ei oikein toimi talvilaadun naftalla ja 2-t öljyn kera selkeästi paremmin. Elikkäs siis röpeltää aikalailla ilman öljysotkua.? Onko tuolle pumpulle itse tehtävissä jotain vai saako vaan enemmän hajalle? Kyseessä -91 6.2.
     

Kerro tästä muillekin!