Mersutietäjät apuuva!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Mudracer, 1.10.2008.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Emännän hylsystä lakkasi lasinpyyhkijät toimimasta :mad: . Sulakkeet on ehjät ja ite moottori toimii kun antaa suoraan sähköä, mitä vittua,,,,,,, apuuva :eek: . Niin se on vanha ässämarsu :rotfl: .
     
  2. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Tulisi mieleen katkaisijavika. Koeta vielä irroittaa vivut moottorista, ettei vaan joku vipu olisi jumissa, ja estäisi moottoria pyörimästä.
     
  3. JKL Raggars ry

    JKL Raggars ry Gearhead

    En ole mersutietäjä mutta oisko menny pyyhkijän rele. Volvo 240:ssä ei toiminut pyyhkijät ja siitä oli palanut pyyhkijän rele. Releen kun uusi ni johan rupes pyyhkimet toimimaan.
     
  4. teesus

    teesus 1st gear

    märssissä melkein aina noi johtuu viiksestä, tai sitten jos se pyyhin mallia yksi sulka niin sit se sylinteri joka siellä sulkaa liikuttelee edes takas on jumissa. 8 tapausta 10 kuitenkin on viiksestä kiinni.
     
  5. hla

    hla Gearhead

    Tuolta luulis löytyvän "uus" vähän käytetty osa:

    MB-Purkaamo E. Venetmäki Oy
    Nahkatehtaantie 10
    37830 VIIALA
    Puhelin (03) 588 9166
    Faksi 03-588 9007
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On taas marsu pihalla ja auto on hävinny :eek: . Mitenkä se viiksihässäkkä lähtee irti :oops: ?? Pitääkö pudottaa keula edestä pois että sen saa käteen :mad: .
     
  7. Damned

    Damned Gearhead

    Joo varmaan se viiksi menny särki. Vaihdoin W124-malliin uuden viiksen, eikä siinä kauan nokka tuhissut. Ratti irti, muutama ruuvi auki, vanha viiksihässäkkä pois (irrotetaan myös sähköliitin jostain rattiputken vierestä kojelaudan alta) ja uusi tilalle.

    Kannata mitään käytettyä ostaa kerta vaihtamaan rupeaa; eikun uutta osaa vaan.
     
  8. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Ootas, koitan kaivaa kuvan.
    Itellä W124:n pyyhkijäongelma johtu viiksestä.

    MUOK: Eipä ollu passelia kuvaa tähän hätään.
    Vaihto-ohjeethan tuossa jo tulikin.
    Wanhat mersut on onneksi tehty purettaviksi, korjattaviksi ja kasattaviksi.

    En tiiä, onko jo tiedossa, mutta tuolta voi katella räjjäytyskuvia ja osanumeroita.
     
  9. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Hetken jo hypin riemusta, mutta herjaa jotain ihan käsittämätöntä nuo sivustot...
    Узлы и агрегаты

    Pectopah sopisi nyt paremmin..

    :rotfl:


    Jaaha, kannattaa näköjään kelata sivu alas.

    Loistavat sivut Mersu-harrastajille!
    Kiitos linkistä
     
  10. Damned

    Damned Gearhead

    Kyllä sieltä se asia löytyy. Oliko jottain erityistä mitä hait etkä löytäny?
     
  11. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Katso korjattu viestini ylempää. Käsi näppäimistöllä on nopeampi kuin vähäinen äly päässäni :poff: :poff: :rotfl:
     
  12. Damned

    Damned Gearhead

    Asia selevä :D
     
  13. kumikeisari

    kumikeisari 1st gear

    124 on tosiaan yleisin vika toi viiksi,mutta en tiedä jos sulla on esim. 202 mersu niin pyyhkijän moottorit on "yleistä" kauraa.
     
  14. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Siitä viiksestä lähtee se päätulppa pois ja pääsee putsaileen kontaktipintoja.
    Itellä pyyhkäs pyyhkijä samalla ku vilkutti. Töräys WD-40:stä lopetti oireen.
     
  15. Damned

    Damned Gearhead

    Minä yritin myös elvyttää vanhaa. Kontakipinnat oli ihan puhki. Laitoin varovasti WD40:stä tipan ja läjäsin viiksen. Kerkesin ajaa 500 metriä ni kytkimestä tuli savua :eek:. Kätevä oli ajaa 150 km silläviisiin, että aina ku tarttis pyyhkijöitä, laitoin ne päälle ja sitten taas heti pyyhkäsyn jälkeen pois. Muuten viiksi kuumeni niin että rupesi taas savuamaan :D
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    TOi keksintö on korivaihtokikotin, tarttis tietää mikä koppamalli se nyt on :oops: että osais ostaa oikean viiksen. Milläs sen koppamallin tunnistaa?? Onkos kellään mitään linkkejä heittää.
     
  17. hla

    hla Gearhead


    W116 oli S-Mersun korimalli 73-79 ja 79 loppuvuosi - 91 se oli W126

    www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz_W126
     
  18. rasse

    rasse 1st gear

  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se on siis ex 123 ja nykyinen 126 :rotfl: . Joo tohon 126koppaan löytyy tollanen viiksi 99€gen hintaan :eek: näköjään. Jos koittais ekaks elvyyttää vanha :rotfl: .
     
  20. TompSa

    TompSa 2nd gear

    Jaa että moottori pyörii, mutta pyyhin ei heilu? Jos näin, niin itellä
    W202 mallista meni pyyhkimen moottorin kulmavaihteesta nailon ratas sileeksi yhdestä kohtaa. Tilasin uuden moottorin ja huomasin viikon päästä netistä, että Lohjalla on joku firma, joka teksi noita rattaita...

    Jostain mersuforumin sivuilla se firman nimi ehkä löytyisi.

    Hankalinta moottorinvaihdossa on saada se muovikansi-ilmanottoritelikkö irti.
    Keskimmäinen muoviklipsu meni rikki kun ei mikään mahtanut sinne tulipellin ja koneen väliin painamaan lukitusta auki.

    Sitä telekooppisysteemiä kannattaa rasvata säännöllisesti. Pyhkimet päälle ja virta pois kun varsi keskellä pystyssä. Sitte vaan vetää hienosti kääntäen sen pienen kotelon siitä varren alaosasta irti. En tarkoita sitä paistinpannua.
     

Kerro tästä muillekin!