Chevyn sisukalut Oldsin lootaan?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Camino'79, 20.12.2006.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    elikkäs mul on nyt kaks lootaa...toinen on oldsi ja toinen chevy.
    chevyn loota on 95% varmuudella ehjä mutta oldsi on samalla varmuudella kaatopaikka-kamaa... eli kysymys kuuluu: voiko chevyn laatikon sisukalut laittaa mahdollisesti oldsin kuoriin?
    ja onko joku mahdollisesti tehnyt kyseistä swappia? jos on niin kaikki käytännön ohjeet ja mahdolliset kuvatkin olisivat tervetulleita!
    kuvia voi laittaa vaikkapa s-postiin: julitarhanen91@luukku.com
    auttakaa noviisiharrastajaa!
    iso kiitos jo etukäteen! :D
    PS: laatikothan ovat kumpikin sitten TH350:siä
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Eipäkai se suurin ero BOP- ja Chevy TH-lootan välillä ole kuin se kaaveli?

    Ja jos hännän pituudessa on eroa, nehän voi vaihtaa ristiin? Enintään lootan hienosäädössä ensiasennus mootorille voi olla eroa (ei käytännössä merkitystä) ja tietysti turbiinissa (siis onko diesel/ bensa/ V(/ V& yms?) ?

    Ei noissa laatikonkorjaussarjoissa , joita olen nähnyt erotella erikoneita.. Eli.. Luultavimmin onnistuu?
     
  3. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Ja eikös nuihin saa ihan valmista välilaippaa, että sais BOP jakosen askin chevyn koneen perään.
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jotenkin kysymyksen asettelusta olisi luettavissa, että juuri toisinpäin.
    Kaikkihan ei aina halua sitä chevyn konetta siihen oldsin lootan eteen :wink:
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kaikki sisukalut on vaihtokelpoisia mutta päittäisvälys varmasti muuttuu joko liian piukaksi tai sitten väljäksi. Se kanattaa mitata molemmista lootista etukäteen ennen purkua ja laittaa sitten sama välys takaisin jos kaikki laakerit on kunnossa!

    Venttiilikoneiston välipellissä on eroja ja se kannattaa pitää aina kuoren kanssa samana. Venakoneistot on identtisiä.
     
  6. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead


    Pitäisköhän ottaa lukea kunnolla kaikki jutut :rotfl: , no mutta eikös tuommosen välilaipan sais jossain tehtyä jossa chevy askin sais oldsin koneen jatkoksi.
     
  7. veekone

    veekone Gearhead

    sopii se laippa toisinkinpäin, itellä oli 5,7dxän perässä th700nen.
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    no saiskos jostain noita laippoja valmina jostain?
    ja jos saa niin voisko joku laitta linkkiä? tai jos joku sattuu tekemään tekemään moisia niin yhteystietoja voisi laitta vaikka yv:nä
     
  9. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    jeps...no muitakin sovellutuksia ois kiva nähdä joten ei muuta kun laittakaa lisää kuvia!
    PS:miten olit mietmi-3 shimmannu ton yhteen lohkon kanssa?!
     
  11. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Joltain joka on vaihtanut 5,7dx koneen Chevyn bensakoneeseen tai 6,2 diisseliin voisi löytyä valmis laippa (Minullakin on muistaakseni jossain sellainen)...
    Laatikoista sisukset sopii keskenään vaihtaa (ainakin th350).
    Itselleni yhteen tehty kyseinen toimenpide kun Chevyn laatikosta kuoret petti.
    Toteuttajana oli (mikä sen nimi nyt olikaan. Joku Pekka muistaakseni) Huittisista... On oikein automaattilaatikoihin erikoistunut korjaamo.
     
  12. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Normaali simmaus eli laatikko ja kone pultataan yhteen! Siinä on tehtaan tekemät pinnat toisiaan vasten Se metalli jööti pitää ainoastaan laatikon ja moottorin yläpään kiinni toisissaan se ei ole missään välissä. Mahdollisen turbiinivälyksen saa pois vetolevy/turbiinin väliin laitettavilla prikoilla.
    Itse en pannut mitään koska turbiinin ja vetolevyn välissä oli alle 0,5cm välystä. Toiminut jo useamman vuoden. Autolla vedetään vaunua 8) 8) joten paikat on varmasti kovalla väännöllä :soosoo: .
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    no jos jollain sattuis olemaan käyttämättömänä tai muutn vaan tarpeettomana sellainen laippa niin yhteyttä voi ottaa s-postiin julitarhanen91@luukku.com
     
  14. PauliP

    PauliP 1st gear

    Hae välilaippa Hartolasta Kauno Koskinen Oy:ltä, ei ole edes kallis. Muista laittaa välilaipan kanssa suunnilleen samanpaksuiset aluslevyt turbiinipultteihin turbiinin ja vetolevyn väliin.

    Sisäkalujen vaihtaminen:
    Noissa 350:ssä on joskus erilaiset päittäisvälyslaakeroinnit (torrington laakerit tai laakerimetallihelat). Eli jos vaihdat sisäkaut, vaihda kaikki kerralla, silloin pitäisi mennä päittäisvalysasiat kerrasta oikein.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noi lootan sisäisten koneistuksien mitat heittää millitolkulla. AIKA HARVOIN KAIKKI OSUU TUURILLA KOHDALLEEN!!
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    no sit mä varmaan käyn hakee sieltä koskiselta sen laipan...
     

Kerro tästä muillekin!