1974 Nova ja pulttijako

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja pulla82, 2.1.2019.

  1. pulla82

    pulla82 1st gear

    Uusin tulokas aiheutti yllätyksen. Kyseessä 1974 Nova tehdas V8 koneella + TH350
    Pulttijako on poiketen normaalista 4,5" eikä 4,75".
    Käsittääkseni kaikki Novat ( ja useimmat GM:t), myös seuraava generaatio on 4,75" jaolla.
    Onko muilla ollut vastaavaa?

    Auto on vakio, edellinen amerikan omistaja oli vanha ukko ja omistanut auton jostain 80-luvun alusta asti, joten en keksi miksi olisi napoja vaihdeltu.

    Ei muuta mutta siirtorenkaat pitäisi saada alle...
     
  2. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Samaa 4.5":sta on myös voorteissa.

    En tainnut jummartaa kysymystä...
     
  3. Kalu

    Kalu Gearhead

    En nyt epäile tietotaitoasi, mut varmistan nyt kuitenkin. 5 pulttiset siis? Ethän mitannu pultin keskeltä keskelle? Näin se näyttää 4.5", vaan mitataan pultin keskeltä toisen pultin kauimmaiseen reunaan. 5 pulttisessa siis...
     
    Impala76 tykkää tästä.
  4. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Käsittääkseni GM ei ole koskaan valmistanut autoja 4.5 jaolla... Ettei nyt olisi käynyt niin että mahdollisesti sovittamasi vanteet olisivat olleet 5 jaolla..?
    Mittasitko jaon? Jos niin miten?
     
  5. pulla82

    pulla82 1st gear

    5-pulttiset vanteet. Ja mittavirhe paholainen meillä kävi. Jako on siis tuo 4,75" autossa, vanteet onkin 5" jaolla ( lainaajan virhe ja omaa tyhmyyttä kun en niitä mitannut, oikein).

    Kiitos oikaisusta ja infoista.
     
  6. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!