-65 Valiant projektointia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja MJF, 5.4.2018.

  1. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tästäpä ei ole tullut isommin kirjoteltuakaan täällä, jotain yksittäistä vain jossakin. Tämä Valianttini on ollut jo keväästä 2011 asti ajossa, mitään isompia ei olekaan tarvinut alkurysäyksen jälkeen tehdä, ympäri vuoden on ajeltu. Valiantin kanssa polkumme kohtasivat kesäkuussa 2005. Silloin isällä oli remontissa samanvuotinen Barracuda johon tarvittiin jotain osia. Valiant oli bongattu useita kertoja seisomassa, näkyi niin selvästi ohi menevälle isommalle tielle että aina sitä kyylättiin että onko 64 vai 65. Myytävänä ei kuitenkaan kuulemma koskaan ollut, kun ohikulkijat kyselivät. Tällä kertaa sitten isä olikin kyselijänä ja kappas kun päästiinkin kauppoihin. Varmaan vaikutti sekin että kunnalta oli tullut kehotus siirtää auto ja auton vieressä ollut talli kauemmas tiestä pyörätien edestä. Autohan oli poistunut kilvistä 1996 lopussa, oletettavasti siis 1996-2005 kerkesi seisoa tuossa. Väliin muutama kuva paikanpäältä ja hetimmiten kotoa.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Maantietä Valiantti oli kuulemma nähnyt ainakin miljoona kilometriä. Pellit oli aika hyvät ja vähän aikaa ympärillä pyörittyä lunastin auton isältä itselle, ei tuota varaosiksi pistetä. 80-luvun alun pellitykset oli pitänyt aika hyvin, yksi paikka eturunkopalkkiin vaihteistopalkin väliin, toinen vänkärin persiin alle ja kolmas takapyöräkoteloon ja ruostekorjaukset oli siinä. Frameconnectorit tein samalla huonekaluputkesta. Jossain vaiheessa autoa oli jo rakenneltu, edessä oli pikkujakoiset nelimäntäiset levyt ja moottorina oli ollut Nissan 2,8 dee :cool:

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Tässä vaiheessa kampesin vanhan etuakseliston pois pikkujakolevyineen, nurkissa oli jo valmiina toiseen Valianttiin mietitty etupää. Boksattu k-palkki, boksatut alatukivarret, 28mm kallistuksenvakaaja, säädettävät strutrodit, 0.92" vääntösauvat ja c-korisen 11,75" isojakoiset levyt Mersun nelimäntäisillä satuloilla. Moottori ja laatikkokin tuli toisesta, vähän piristetty 225 ja nelivaihteinen manuaali nostettiin paikalleen.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Ja näin oli taas Valiantti ajokuntoinen vajaan 9 vuoden tauon jälkeen. Jarruja ei kyllä vielä tässä vaiheessa ollut :D Peräksi odotteli pääsyä kasivartti lukolla ja 3,55 välityksellä. 225 ei kauaa kerennyt keulalla olemaan, tehtiin kaverin kanssa kaupat siitä ja vaihdettiin se 68 Valiantin keulalle. Sieltä vaihdossa tuli vakio 170 joka nostettiin paikalleen että saa kuitenkin ajamalla siirreltyä.

    [​IMG]

    Tässä kohti taidettiin elää 2006 kevättä, Valiantti tuli ajettua latoon odottelemaan kun diesel-Volkkarien virittäminen vei harrasteajat o_O

    [​IMG]

    Jatkuu kun taas kerkiää paremmin kirjotteleen :cool:
     
    ImpJay, silirimpsis, -nikke- ja 17 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Hyvän tovinhan tuo seisoi Malmitien varella. Kävin myös tuota Dieseli Valtteria katsomassa Taisipa olla jopa 2,8D nokalla. Jäi silloin ostamatta, kun oli vain Valtteri ja niitä oli kulmakunilla paljon, eipä näy enään.
     
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Sitäpä en tiedä milloin on 2,8D nostettu pois nokalta, se kuitenkin oli laitettu 242 Volvoon. Volvo näkyy makaavan pihassa vieläkin. Ihan tavis Valtterihan tämä vaan on, paljoa vanhaa ei edes jäänyt käyttöön. Ulkokuori vaan, kaikki tekniikasta, alustasta ja sisustasta on vaihtunut. Mutta olipa korilleen paljon parempi mitä ne kaksi muuta Valianttia mitä mulla oli samaan aikaan.
    Historiatiedot tuli selvitettyä jossain vaiheessa. On ollut opettajalla Vaalassa uutena, sitten pyörinyt vajaan 10 vuotta Oulun ympäristössä ja Vihannissa oli sitten 80-luvun alusta tuohon kunnes tuli mulle. Kerrattain katselin papereita ja googlettelin ja facetin entisiä omistajia. Yhden entisen omistajan löysinkin facesta ja hakuammunnalla sukunimen ja paikkakunnan mukaan ensimmäisen omistajan pojan. Lähetin viestiä ja parin päivän päästä tulikin kuva viestilaatikkoon "tässä kuva vuodelta 1965" :cool:

    [​IMG]
     
    Naumasto, foxkiller, FuryIII '71 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    Pikakelauksella maaliskuuhun 2011. Muutama dieseli keretty räjäyttää tähän mennessä ja jopa toimiva nelivetodieseli tehty tässä välissä. Sport Satellite oli jo vietynä maalarille ja kevään aikana fixailtiin harrastajatoverin slantti-Belvedereä. Belve lähti kotimaisemiinsa niin polte oli kova päästä Valiantin kimppuun. Samana päivänä otin lingon Valmetin perään ja lähdin auraamaan umpihankeen tietä ladolle. Valtsu oli kerennyt painua etupalkkia myöten maahan, eihän se viisnollakakkosella mihinkään sieltä lähtenyt. Ensin toki kokeiltiin omin voiminkin, hörppy bensaa kaasariin ja käyntiin :D Eipä se auttanut kuin hälyyttää neliveto paikalle vetämään, pakkohan se oli talliin saada sieltä. Tavote oli vapuksi ajoon. Seuraavana päivänä kun enimmät lumet kerkesi sulaa, tutkailtiin mitä hommaa vielä on. Jarrut puuttuu, perän vaihto, kardaanin lyhennys, konehuoneen sähköt perkata, pakoputki, sisustaa ei juuri ole ymsyms...
    Kojelaudan sähköistä poistin latausmittarin kokonaan, oli jo sulattanut eristeitä siihen malliin että huh huh... Valot releytin, releet akun alle piiloon.

    [​IMG]

    Tässä vaiheessa Satelliten maalarilta tulikin noottia että kyllähän tuo konehuonekin maalataan kunnolla ja oiotaan keulaa, tekniikka pois! No tästähän sitten tulikin yhtäkkiä joutilas 318. Puhelin kuumaksi ja earlyn moottorin korvat löytyi täältä myyntipalstalta, manuaalin kytkinkoppa 10km päästä entiseltä earlyharrastajalta, vauhtipyörä porattiin slantin vauhtipyörästä, kaasupoljin ja centerlinkki olikin ostettuna Luulajan romikselta. Eipä sitten ihan vapuksi kerennytkään kun laajeni homma tähän malliin :rolleyes: Ei muuta kuin 170 pois ja 318 tilalle...

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    Centerlink jäi sitten kuitenkin vaihtamatta, koneenkorvien alle 10mm korotuslatat ajoi saman asian. Orkkis V8 syyläriä ei tähän kiireeseen löytynyt, niin USpartsilta tuli Griffinin yleismalli. Satellitessa oli halppis-peltisarjat, mutta niitähän on turha tähän sovittaakaan. Vänkärin puolelle tuli 70-luvun 360 valusarja ja kuskinpuolelle 67-70 a-bodyn sarja. Ihan heittämällä ei mahtunut, pakoputken laipasta piti ottaa vähän pois ettei ota simpukkaan kiinni. Jatkoksi 2,5" putket ja vaimentajilta mutkat alas. Toukokuun lopulle meni askarrellessa ennen kuin pääsi konttorille lähteen. Katsastuspäivän aamun hommia oli vielä vaihteiston kuupan tekeminen, näpsäkästi äkkiä suorasta pellistä :D Penkit ja ovipanelit otin toisesta huonommasta Valiantista mikä oli nurkissa.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Paikanpäälle lähdin siirtolappujen kanssa ajeleen hyvissä ajoin paria tuntia ennen sulkemisaikaa. Perjantaina tietenkin, pitihän viikonlopuksi päästä tienpäälle. No ei menny ihan niinkuin strömsöössä, bensa loppui heti alkumatkasta :mad: Onneksi sattui joku ystävällinen pysähtyyn kohdalle jolta sain muutaman litran jolla pääsikin perille. Jossa olikin konttorin täydeltä porukkaa ja 45 minuuttia sulkemisaikaan... No eipä siinä mitään, meni insinööreillä reilun puoli tuntia ylitöiksi, toisen perheen odottaessa vieressä milloin päästään lähtemään:p Mutta kilvet tuli ja pääsi kuin pääsikin illalla cruisingiin :cool: Kilviksi tuli nuo valkoiset mitkä oli ollut 80-luvun alussakin, vanhimmat mitä löytyi katsastusaseman tiedoista. Vasta myöhemmin tilasin trafilta kopiot joista selvisi alkuperäinen kilpi.

    [​IMG]
     
    ImpJay, sleepercooler, foxkiller ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Pahimpien ajohalujen jälkeen tuli todettua että tuulilasin välistä jostain vuotaa vettä sisälle. Ja voishan tuo sisusta olla vähän siistimpikin. Sisustan siistimiselle oli toinenkin syy, kaveri kyseli jo keväällä että saisko tuon hääautoksi elokuun alussa. Ensin en ottanut tosissani, mutta toisella kertaa kun tuleva vaimokin oli mukana niin piti lupautua. Morsiamellekin kelpasi "kunhan on sisältä siisti" :rolleyes: Heinäkuun alussa kävivät hääautoa katsomassa hääkoristelijan kanssa. Ilmeet kertoi kaiken, mutta eivätpä puhuneet mitään :D En kyllä "muistanut" sanoa että siinä vaiheessa oli jo toiset irto-osat maalattuna odottamassa vaihtoa. Olihan tässä vieläpä koko kesäloma sopivasti käytettävissä siihen.
    Kojelauta tuli Ruotsista purkaamolta 66 Barracudasta. Kaiuttimen ritilää oli terrorisoitu, joten hitsasin suosiolla umpeen sen, radion tilalle tuli Valiantin delete-plate. Muovinaama on kait alunperin kromattu, Ruotsin aikana oli vedetty mustaa päälle. Ihan siedettävä tuli noin hopeaksi maalattunakin. Kyynärnojat joka nurkalle, vaihdekepitön rattiputki ja manuaalin vaihdekaaviolätkä löytyi kans Ruotsin romikselta. Kaikkiin tuli sama maali RAL kartasta, vinyyliosiin vähän joustoainetta sekaan ja mattalakka päälle. Kojelaudan yläosaan myös mattalakka heijastuksien välttämiseksi.
    Tuulilasin välistä löytyi muutama pikkureikä jotka piti hitsata umpeen. Lattiaan musta polyuretaaniepoksi, pari kiekkaa äänieristettä ja punainen matto metritavarasta. Penkit kelpasi kunnon pesun jälkeen.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    Välivaihekuvia linkistä, ei aivan jokaista jaksa liittää tänne.

    Kesän aikana takavanteet vaihtui autoon sopiviksi levitettyihin 7,5x15 vanteisiin 225/60 kumeilla ja edessä c-korisen 6,5x15" 195/60 kumeilla. Takajouset vaihtui myös Hotchkissin 2" madaltaviin jousiin. Hääkuljetukseenkin tuli hyväksyntä sisustan siisteydestä, sitä varten piti vielä kytkeä vetokoukun pistoke käyttöön :)

    [​IMG] [​IMG]
     
    VilleTre, ImpJay, Jaska ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. 1320

    1320 Gearhead

    Tätä on hieno lukea kun pitkään seisonnassa ollut Valtteri palautettiin ajoon! Mutta saisko esittää sellaisen toivomuksen, että noi kuvat voisi olla ihan isoina tässä tekstin joukossa? Ei tarvisi jokaista klikkailla erikseen auki.:odwink:
     
    FuryIII '71 ja foxkiller tykkäävät tästä.
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    Eiköhän tuo niinkin onnistu :)

    Ensimmäiselle kesälle taisi tulla parhaaksi varttimailin ajaksi 14,6, loppunopeudet oli jossain 155-156 paikkeilla. Talvirenkaat tuli hommattua heti kun kelit näytti siltä, edessä 185/65 ja taakse 205/65. Ihan tavis kokoja nykyajan autoissa niin löytyi sopivasti vähän käytettynä laatumerkkinä :) Kunnon talvirenkaat onkin tullut todettua pakollisiksi. Yhden läheltäpititilanteen jälkeen BFGoodrichit ja muut "m+s" renkaat on olleet kieltolistalla talvikelillä...
    Talven aikana ilmestyi myyntiin 8 3/4 perä, kavennettu a-bodyn mitoille, isolla jaolla ja jarruilla ja 3,23 lukkomurikalla. Tästähän piti tehdä tarjous ja Audin keula kohti Turkua. Kasivartti meni samantien kaupaksi kans, lähti uuteen kotiin jo edellisenä päivänä ennen Turun reissua :) Perä olikin sopivasti patinoitunut valkoinen, ihan niinkuin autokin :cool: Pientä jarruremppaa, kardaanin lyhennys toiseen kertaan ja vielä samalle viikolle oli takaisin ajossa.

    [​IMG]

    Tämän jälkeen menikin usiampi vuosi ilman isompia pelkästään ajamalla. Varttimailiaika tais harvemman välityksen mukana huonontua kympin pari. Jossain välissä löysin orkkis V8 merkitkin lokasuojiin. Lasten myötä takapenkille tuli laitettua rullavyöt takapihan purku-Audista.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Seevu, ImpJay, Naumasto ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    Viime kesä olikin oikeastaan ensimmäinen kun tuli tehtyä pieniä muutoksia tekniikkaan. Moottorihan on Satelliten edellisen omistajan joskus vuosituhannen vaiheessa nurkista kasaama, on toiminut kuin junan vessa. Kaasaria on kertalleen rapattu talven seisonnan jälkeen, muuten ei ole tullut auottua. Alakerta on vakio tasapäämännillä, uudemmat #302 kannet, nelireikäinen Offenhauserin imusarja, 600 Holley päällä ja kärjetön sytty oranssipoksilla. Nokasta ei nyt ole tietoa, luulin että se on 340 nokka, mutta onkin kaiketi vaan 340 koneesta otettu. Vähän on ylävireä, varsinkin kun välitys vaihtui pitempään.
    Ihan ensimmäiseksi murikka vaihtui, nyt on uus levylukko ja 3,91 välitys. Huomattavasti paremmin passaa luonteeseen :cool: Alkuun käsi haki viitosvaihdetta, mutta aika hyvin on korva tottunut kun vähän enemmän on ajellut.
    Toinen muutos oli sytkään HEI-modi mitä tuntuvat tekevän paljonkin maailmalla. Jostain jutusta luinkin että Moparin poksit myöhästää syttyä kierroksilla :eek: No tätä ei tullut kuitenkaan itse tarkistettua. HEI-palikan laitoin vanhaan rikkinäiseen oranssiin poksiin, sopiipahan pistokkeeseen suoraan eikä näy päälle päin :p Kovin homma oli kaivaa vanhat muussit pois kotelosta, muuten olikin vaan johtojen tinaus ja palikan ruuvaus koteloon kiinni. Vanha puola oli vaan joku mikä sattui joskus nurkista löytyyn, nyt tuli tilalle Pertronixin flamethrower.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kolmas muutos oli vanhan kiinteän flektin heittäminen mäelle ja sähköflektin asennus. Flekti oli jo paikallaan kanttikuatro-Audissa, muistaakseni Tarvikemotista ostettu tarvikemalli. Sopi kyllä justiin Valiantin syyläriinkin, vähän piti muokata kiinnityspeltiä. Audi luovutti myös anturin joka ohjaa relettä. Varalta laitoin myös kabiiniin katkaisijan jolla saa flektin päälle aina tarvittaessa.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Sytkä ja flekti tuli laitettua yhtä aikaa, joten ei niin varmaksi tiiä mikä vaikutti ja minkä verran. Mutta eri herkästi vetää yläkierroksilla :eek: 6400-6500 kierrosta ottaa veto päällä helposti. Varttiaika tipahti näillä 14,2 sekuntiin. 225 kiinankumit yllätti pidollaan, 60-jalkaset oli tasan 2 sekuntia. Sliksejäkin tuli kokeiltua ja niillä sai kytkimen luistamaan. 60-jalkainen tipahti silti kympin, mutta eipä jaksanut enää vetää kunnolla ja aika huononi kympillä.

    Ja taas on vaan ajettu. Aina välillä on varsinaisten käyttöautojen tilalla työmatka-autonakin. Kerran on jättänyt välille kun virtalukonpohja petti. Oli sekin jo tilattuna, mutta ei kerennyt tulla. Näin talvikäyttöä on vähän haitannut kun kaasarissa ei ole ryyppyä eikä ole mitään lokilämppäriä. Mutta ompa tuo -20 asteessakin lähtenyt jos on tarvinnut :cool:
     
    ImpJay, sleepercooler, Make500 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. MJF

    MJF Double Gearhead

    Nyt ollaankin aikalailla tässä päivässä menossa. Chrysler tuli siihen kuntoon että sen sai taas katsastettua. Satellite oli aikomus ottaa työnalle seuraavaksi, mutta säilytystallin oven edessä on metri lunta ja pakkaset hidastaa maalaushommia. Otetaan siis keulalta aikaisemmin nostettu 170 moottoripukkiin ja katsotaan mitä se on syönyt :cool: No sieltähän löytyi standardikokoinen moottori. Sylintereissä rappua niin ettei mäntiä saanut pois ennen kuin rappu oli pirrattu pois. Jakopääkin kuulemma oli "vasta" laitettu, mutta ei sitä ketjun löysyydestä olisi arvannut... Öljypohjassa oli sludgea niin paljon ettei tyhjennyspropusta tullut juuri mitään ja öljysihdin kuva näkyy vieläkin näin pari viikkoa purkamisen jälkeen. Normaali projektimoottori siis :D Ei muuta kuin työnalle, kyllähän earlyyn slantti pitää olla. Käyttöauton pöristelymoottoria tekemään. Pikaisten mittausten jälkeen uudet standardikokoiset laakerit tilaukseen rokkiautosta, nurkista löytyi 060 ylikokomännät valmiiksi kiertokangissa, uudet renkaat niille myös ostoskoriin.

    [​IMG]

    Lohko pesun jälkeen porakoneeseen kiinni ja todettiin ettei pienempi ylikoko varmaan olisi riittänytkään... Samalla tarkistettiin kansitaso. Keskeltä oli notkolla ja otettiin parin kympin siivu pois.

    [​IMG]

    Slantin heikko paikkahan on öljypumpun ratas. Sen elämää helpottaakseni, pyöristin öljypumpulta pääkanaviin menot, porasin 8,5 millin pitkällä terällä kanavat runkopukeilta pääkanaviin, pyöristelin pääkanavien ja runkokanavien risteyskohdat. Rattaan voitelulle tuli TDI Volkkarin öljyruisku öljypumpun tyhjästä lokerosta. Öljyruutassa on itsessään paineventtiili ettei aivan tyhjäkäyntipaineilla ruiskuta. Runkolaakerien kanssa olen käynyt itseni kanssa vääntöä että pitääkö niissä olla öljyura ympäri asti kiertokangen voitelua parantaakseen. Vakionahan ura on vaan yläliuskassa. No tällä hetkellä kasataan vakiolaakereilla.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kansi on pyörinyt nurkissa jo toistakymmentä vuotta. Siihen on laitettu isommat venttiilit ohuemmilla varsilla ja portattu, höylättykin on vissiin 1,5mm. Venttiilinohjareita piti lyhentää, aika pitkäksi oli jätetty.
    Puristukset nousi ehkä turhankin paljon, kantta oli höylätty vähän enemmän mitä muistelin :confused: Vielä pitää mitata dekkikorkeus uudelleen tason höyläyksen jälkeen, mutta laskemalla tuli noin 10,2:1. Nokkahan ei tule olemaan vakio, vaan R-koneistuksen hioma 235/230 astetta millin nostolla, ~10,9mm nostolla ja 110 asteen nokkakulmalla.

    Imupuolelle on tulossa 2-kurkkuinen imusarja marine-moottorista. Tässä on vesikierto kaasarin alla kun niissä ei ole pakosarja lämmittämässä. No tällehän pitää sitten tehdä kaveriksi peltisarjat kun ei valusarja sovi :D Laipat ja putkivärkkikin löytyi valmiiksi nurkkia penkoessa niin pakko kai se on :cool: Aikoinaan tuli parit sarjat tehtyä, niin eiköhän se mene vanhasta muistista vieläkin. Earlyn koppaan sopivia valmiita sarjoja ei taida olla kuin Cliffordin shortyt ja sopiiko nekään sitten 170 kanssa... Kaasariksi näin alkuun oon miettiny 318 BBD:tä tai Weberin 32/36 DGEV:tä. Jotain muuta on mielessä kans, mutta niistä sitten myöhemmin.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Tällä hetkellä on siis lohko pestynä, seuraavana tallipäivänä aloitetaan nokkalaakerien asennuksella.
     
    Seevu, ImpJay, foxkiller ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. MJF

    MJF Double Gearhead

    Vähän pääsi jo kasaileen tänäpäivänä. Nokka, kampura, jakopää ja pakkasplommit olis paikallaan. Samalla kun pesee noita osia käsin niin hitaasti etenee. Olis kyllä pitänyt joku vanha tiskikone valjastaa talliin :) Jakopää on nyt merkeissä, mutta pitää vielä astelevyn kanssa tarkistaa missä kohti nokka on. Epäkeskopusliakin säätöön muistaakseni on jossain kaappien kätköissä...

    [​IMG]

    Pientä kiillotushommaakin olisi tiedossa

    [​IMG]
     
    Seevu, foxkiller, LPV ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Miten tuossa offy venakopassa on järjestelty huohotus? Onko kyljessä oleva ritilä jokin filsu.
     
  12. MJF

    MJF Double Gearhead

    Pitäiskin käyttää se mutikka irti, pulteilla kiinni sisäpuolelta ja reiät porattu sinne. Täyttökorkki on mallia filtteri. Siihen täytyy varmaan vielä muuttaa alkuperäistyyppinen huohotus.
     
  13. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Noita on ilo kiilloittaa. Autosolia ja rättilaikka. Legendaarinen alumiininkiiloitus välineistö.
     
  14. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Mielenkiintoista luettavaa, kun lisäksi vielä samantyylinen tarina kuin omalla yksilöllä. Ovat näemmä samaan aikaan hyljätty ysärillä seisomaankin. :D Mihinkäs toi rempattu Slantti on tarkoitus pultata, vaiko takaisin Vallun keulalle?
     
  15. jariha

    jariha Double Gearhead

    slantin kuuluu olla earlyn keulalla kiusaamassa pikkasen piristettynä kaikkia ns. oikeita koneita:D
     
    MJF tykkää tästä.
  16. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    "pikkasen" on aika venyvä käsite... :D
     
    foxkiller, jariha ja MJF tykkäävät tästä.
  17. MJF

    MJF Double Gearhead

    Juuri näin :D En kyllä tiiä pystyykö tällä kiusaamaan sen kummemmin kuin vakiomoottorisia, mutta ompahan hauskaa ainakin :p Valiantin keulalle menee takaisin, nostetaan pikkulohko oheislaitteineen koko pompsina talteen, jos vaikka alkaa kaduttaan jossain vaiheessa :rolleyes: Tehoista ei osaa sanoa yhtään mitä tulee, sen näkee sitten. Tavoitteena on ettei yli kahta sekuntia olisi hitaampi varttimaililla super sixinä mitä nykynen 318 :cool:

    Viis mäntää on jo paikallaan moottorissa. Kuutosen mäntä pistää hanttiin, vanhat renkaat on niin jumissa männässä että pitää jo miettiä millä ne saa irti. Kaikissa muissa oli kyllä kaikki renkaat nätisti irti. Öljyrengas lähti kun pihdeillä väänteli, ylärenkaasta lähti puoli kierrosta pätkinä, mutta alempi rengas ei oo vielä liikkunu mihinkään. Sitkiä vastus.

    Tuosta Offenhauserin sivumutikasta ei tullut otettua kuvaa, mutta siinä on nuo päädyt auki ritilästä, sieltä pääsee huohottamaan. M/T tuote tämä murikka.
     
    foxkiller ja Make500 tykkäävät tästä.
  18. jariha

    jariha Double Gearhead

    eiks 3sataa hv oo aika sopiva? pikkasen viritetyks?
     
  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    No se on vaparina kunnioitettava määrä :) Ahdettuna miedon kauppakassin tehot :D
     
    jariha tykkää tästä.
  20. jariha

    jariha Double Gearhead

    aikanaan muistan kun eukon isolohkolla ei pärjänny vakiona slantille:rotfl: nykyizin ei enää taho pärjätä slantilla?... eli kauhia perheenkeskeinen oravanpyörä
     
    foxkiller ja Herje tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!