Ford Consul coupe

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Akseli von Gardan, 24.12.2020.

  1. jorkkeri72

    jorkkeri72 3rd gear

    mulla oli granada ghia 3.0 vm 74,siihen sain kyllä luvan 289 koneelle ilman mitään kiukutteluja joskus 90 luvun lopulla,muutos jäi kuitenkin tekemättä.
     
  2. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Joo, taisi rakentelusäännöksissä moni asia muuttua siinä 90-luvun aikana. Mä taisin niitä lupia kysellä siinä 90-91 aikana. Kuulin kyllä jälkeen päin kun olin jo auton myynyt, että ihan onnistuneesti oli saatu lupia myös 302 koneille.
     
  3. No tässätapauksessa käytetään tota oldsin 260 konetta kun semmonen on automaatin kanssa valmiina tallissa. Se on niin naatti että ei ongelmaa leimaan. Eikä tässä olla mitään kiihdytintä tekemässä ,hyvävääntöistä ja äänistä käyttistä ennemminkin.

    Ja jos se suunniteltu lakimuutos tulee niin sit voi kattoa jonkun virkeemmän tekniikan tohon tilalle, nyt mennään minimibudjetilla ja omalla työllä , niillä eväillä mitä on.

    Jos on jäänyt mark 1 coupen ovipahveja eteen / taakse niin tarjooppa.... tohon on tehty aikanaan ihan hienot mut aika ja hiiret tehneet selvää.
     
    12345678910 ja esmi tykkäävät tästä.
  4. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    @1purehell in iloksi tuollainen kuva neljän vuoden takaa. Saksasta tosin. Kaupan olisi tuokin ollut, mutta en enää muista hintapyyntiä.

    [​IMG]
     
    12345678910, 1purehell ja Akseli von Gardan tykkäävät tästä.
  5. Tänään vähän tutustuttu tarkemmin auton takapään kuntoon ja... hitsattavaa piisaa mutta kyllä siitä vielä selvitään ja ei se ihme oo että nää on jo hävinny katukuvasta .

    Jo silloin 90 luvun lopussa kun miulla oli se 75 coupe granada 289:llä niin perään ajon yhteydessä vakuutusyhtiön ukko ihmetteli että miten se oli niin ruosteeton , olivat jo silloin lahonneet kaikki.

    Tämän yksilön on pelastanut kellontarkka pitäjä , ruosteenestomönjää on kaikki paikat turvoksissa mutta kaikkiin paikkoihin ei oo päässy suoja-aineet.
     
  6. No joo mutta konehuoneessa hyvin tilaa. Katotaan tuleeko ohjauksen kans mitenpaljon jumppaa. On tossa muitakin vaihtoehtoja jos alkaa liikaa vastustaan , toi vaan sopiva tehoiltaan / tilavuudeltaan tämänhetken sääntöihin.

    Jos lakimuutos menee läpi niin helppo sinne sit LS tai joku muu nykymosa puottaa (7kg/kW)
     
  7. Hot Rodissa on ainakin ollut viriohjeita tuohon:

    https://www.hotrod.com/articles/hot-rodding-the-260-olds-v8/

    Vaatii vaan jonkun proxyn lukemiseen. Tässä pätkä:

    Nevertheless, some stubborn Olds 260 hot rodders report successfully installing '80'85 307 "5A" heads on a 260. Many Olds guys ID Olds small-block heads by the large, "shorthand" number or number and letter cast on the end of the head's exhaust-side (big-block heads have ID letters only). However, Cylinder Head Exchange points out that some completely different heads have the same ID letter, so it really wants to know the casting No, also usually located on the exhaust-side above the runner roofs ("3317" in the case of the 307 5A head). Check out the comparison and identification photos on these pages; they were shot at the Cylinder Head Exchange, which specializes in stocking head cores for just about every domestic and foreign engine.

    The 307 heads have 1.750-inch intake/1.500-inch exhaust valves, compared to a 260's 1.522/1.300-inch valve-combo. With any sort of performance cam you must check valve-to-piston clearance and be prepared to machine the piston valve-notches as required. Ditto for checking the valve-to-cylinder bore clearance, and notching the bores as needed. Use 307 intake gaskets to avoid port-overhang; use 307 head gaskets to avoid combustion-chamber overlap.

    Another downside is that the 307 heads' combustion chambers are about 10cc larger than the 260 combustion-chambers, resulting in the 260's abysmally-low 7.85:1 real-world compression-ratio dropping at least another half-point. Milling the new heads 0.0300.040-inch will restore compression, such as it is. Another solution (particularly if the engine needs rebuilding anyway) is pop-up pistons to get at least 9.5:1 compression, but for the oddball 260 they'd have to be custom-made. You can bore a 260 0.030-over if desired.

    The 307 heads allow using a 307 factory four-barrel intake manifold or an Edelbrock Performer Olds 350 intake (PN 2711, non-EGR; PN 3711, with EGR). Then you can use the four-barrel carb of your choice: a Quadrajet with the factory intake, a Quadrajet or a small Holley with the 3711, or a Quadrajet, small Holley, Carter AFB, Edelbrock Performer or Edelbrock Thunder AVS carb with the 2711.

    Don't go nuts in the cam department on this small-cubic-inch engine. What's usually considered a mild cam in a larger 350 engine will act like a big cam in the little 260. Besides, there's that potential valve-to-cylinder clearance issue. I wouldn't go any bigger than a Mondello (or equivalent) JM-18-20 flat-tappet hydraulic (0.488/0.496-inch lift, 216/226-degrees duration at 0.050, 260/266-degrees advertised duration, 112-degree lobe-separation angle).
     
  8. Joo , kiitos , tässä tosiaan haetaan lähinnä fiilistelyä ja mukavampaa alavääntöä äänten lisäksi , pienellä ahdollahan tommonenkin herää tarvittaessa ku on niin pienipuristeinen lähtökohtasesti... Mutta kaikki aikanaan , aluks pitää saada hitsaushommat jiiriin ja monta muuta juttua.
     
  9. Tuo ahtaminen lisää kyllä exponentiaalisesti vaikeusastetta lupalappujen kanssa.

    Tuossa Hot Rodin artikelissa viitattiin noihin 307:n kansiin (ja imariin), joita luulis täältä piilofarmareiden hautausmaalta löytyvän aika helposti.

    Joka tapauksessa kannattaa lukaista tätä Olds 307 viritysketjua:

    https://www.overdrive.fi/forum/threads/olds-307-remontti-ja-piristys.307808/
     
  10. gt302

    gt302 2nd gear

    löytyykö kuvia projektista?

    itselläni useita noita euro foordejakin

    1 concul coupe gt automatic 72vm täysin läpikäyty.

    tekniikka on 302 4bbl /c4 /3.89 vai oliko 3.91 ja ford omalla levylukolla.

    tehdas tekniikka oli essex 3000/ c4 ei siis c3 joka näissä useimmin on ollut

    zpl-14 rekkari
     
  11. No kuvia on mutta tänne linkittely tehty turhan vaikeeks kun ei saa suoraan tähän ladattua -eli oon laiska.
     
  12. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Mun mielestä se C4 loota oli ainoastaan ´72 vuonna ja uudemmissa olisi ollut sitten C3. Mutta kuitenkin MK2 malleissa se oli viimeistään. Ja jos oikein muistan, niin 3 litraisessa ois ollut 3.50 välitys, 2,6 litraisessa 3.89 ja 2.3 tai 2.0 litraisessa 4.11
     
  13. gt302

    gt302 2nd gear

    joo oli c4 alunperin mutta nyt siinä on jenkki c4 TCI:n preppaama sekä TCI:n street limppu.
    Perä on uudemmasta x-pack granadasta jossa levylukko. vetarien laipat vaihdettiin ja vetarit 3000:n omat isommat.
     
  14. gt302

    gt302 2nd gear

    ja uudemmissa on c3 loota v6 perässä
     

Kerro tästä muillekin!