Eli koska tämä jo aiemmin esittämäni kysymys oli väärässä topikissa, annetaan sille ihan oma keskustelu. Tarkoitus olisi löytää jonkinlainen yhteisymmärrys sille mikä on aitojen leimattujen/vakuutettujen katuautojen ajama nopein aika suomessa? Tässä kohtaa riittää siis löytää aika mikä on ajettu autolla jossa voimassa oleva leima paperissa. Jos ei leimaa = ei ”katuauto”? Onko visioita? Kuka heittää pohjan?
Hmhm: "Suomen nopein katuauto kautta aikojen on Jari Panuman 1970 Dart Swinger. Autolla ajettu -98 Alastarossa aika 7,712. Tekniikka 592cid+NOS, Simunaglide, DANA 60. Auto on ollut koko kisahistorian ajan rekisteröity katuliikenteeseen ja sillä on jopa ajettu kadulla!!!!!!" http://www.overdrive.fi/forum/threads/suomen-nopein-tehokkain-katuauto.27186/page-3
Niin. Ja tietty nykyään Suojasen lähes vakiolta näyttävä pikkulohko-Foorti sentrifugaalilla. Mitä se nyt taas menikään viikonloppuna kisoissa Kauhavalla. Kovin vaatimattoman näköinen auto kuitenkin. Kait tollaisen kilpiin saisi, jos vaan joku siitä ilosta haluaisi maksaa..
Jää mainitsematta ne kovat.... Kalle Kouvumäki Supralla 7.1 tms mitä sillä olikaan ajettu ja samaan luokkaa Erhomäet. Risto Virtalalla (oisko 7.8 tms ainakin bmw kulkennu) ja Kuitusellakin kovia aikaja.... Kuitunen ajoi tänä vuonna 7.9 sec Escortilla.
Tästä saa loputtoman väännön aikaseks, kun onhan niitä nopeita kilvitettyjä "katu"autoja, mut joko ne vie kisabensaa 100l/100km niin ettei perse kestä ajaa, tai sit ne on niin kilpavehkeitä ettei huvita ajaa kadulla lainkaan. Lienee jokaisella oma käsitys katuautosta, itelle ne on niitä joilla voi ajaa töihin joka päivä max 20l/100km kulutuksella?
Pari vuotta sitten Erhomäki sanoi että oli katsastettu ja saa leimattua tollaisena... moottorihan on se 2.4l joka siinä ollutkin. Jos lähdetään tuolle linjalle, niin ilokaasujahan ei saa käyttää katuautoissa silloin Panuman auto ei kelpaa kilpiin..... Koivumäen supralla ajetiin topstreetissä ja siinä oli kilvetkin.... mutta tällä hetkellä en tiedä kelpaako mihinkään kun tavoite on nykyään 6.xx aika jos se koskaan valmistuu. (moottori on siinä ollut tollainen jo tehtaalta.... ahdin vaan vähän isompi) https://www.virtalaracing.com/Sivu-/-Tuoteryhmae/Autot Risto Virtalan BMW:n perä oli muutettu jäykäksi ja muutoskatsastettukin sellaiseksi..... joten kadulla olisi saanut ajaa. Kuitusella on 2.4l Escortti joten sekin menee katsastus rajojen sisään...
Juu, saattaa 7 sek. katuautolla olla aika vähän muuta käyttöä, kuin tuo varttimaili, mutta ne työmatkakulkineet eivät periaatteessa kuulu tähän listaan
Panuman auto tuskin liikkui 20l/100km.... + ilokaasut..... Risto Virtalan se viiminen bmw kyllä oli loppuvaiheessa metanolilla se moottorimalli versio ei ollu enään oikein katuliikenne mallia...
Kaikenlaisia kilpiä on... Ehdotus:katsastus setä+poliisi kisapaikalle tsekkaamaan autojen katu laillisuus
Ja popcornit esiin...Hovi taitaa näistä em. olla ainoo täyttää eka postauksen vaatimukset? Vip:it,Koivumäet,Erhomäet,Virtalat ym. voikin suosista unohtaa...toki ajo Virtala muistaakseni 8:sin puolelle vielä kun leimassa.
Eli nyt ei ole kyse siitä kuka voisi teoriassa saada leiman, vaan kuka on voimassa oleva leima paperissa ollut nopein. Pelkät kilvet ei tee ”katuautoa"?