TH-200R4 tehon kesto ja millä osilla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja impala-63, 3.4.2013.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Siis osakaasuvaihto alaspäin. Lähdet normaalisti/rauhallisesti kiihdyttämään ja haluaisit että loota vaihtais mahdollisimman pienelle vaihteelle? Eiks me miehissä todettu et kevyemmän jousen kun laittaa mtv down venaan niin heittää pienempää helpommin sisään?

    SK:n kitissä tosiaan tulee kelta/kulta jousi tohon mtv down venaan, tosin mul oli kyllä orkkiskin joku keltasen tapainen..
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Tää on ilmeisesti se GEE M racingin Buikula? Feisbuukkisivuiltaan luin kans et rupes luistelemaan :/ Ei huono kuitenkaan että kestää ploota vielä tommosia kympin aikoja vedellä, saa oldsin tehoilla varmaan ajella hamaan tappiin asti :poff:
     
  3. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Lähinnä kiinnosti tuo "tv venan holkin molemmat kanavat", eli ilmeisesti asia joka tulis minunkin tarkistaa jos venakoneiston käytän irti.

    MTV down -jousen kevennyksestä meillä oli tosiaan puhetta jo aiemmin 8)

    Täytyy nyt vaan selvittää kaikki mahdollinen downshiftaamiseen vaikuttava, että menis yhdellä atf:n hihaan valuttamisella.
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    :D Mää oon ite niin monta kertaa valutellut öljyt hihaan et nyt on vaan välillä naatittava ajamisesta. Loota onneks pelaa ku buikki 8)
     
  5. saresks

    saresks Gearhead

    Tuollaiset 800+ tehot saa alle kympin ajalla aikaan yli 1 G kiihtyvyyden yli kahden sekunnin ajaksi lähdöstä. Öljyt on silloin enemmän kuin kaakossa, ei varmaan tarvi paljoa horia kuplia/ilmaa sekaan kun kärähtää.

    Kun Art Carr aikoinaan mainosti jossain alan lehdessä myyvänsä 1000 hv lootia, alan miehet sanoivat 'paskapuheeksi' ja konsensus näyttäis olevan amerikan hemmoilla 750 hv racekurmuutusta jonkin sortin takuulla.

    Mennäänkö tuolla buickin laatikolla nelosella täyskaasulla?
    Sopiiko udella mitkä kitkat?
    Lukittuuko turbiini ja vaihtaako lukko päällä?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Öölit pysyy oikeassa paikassa, mutta art carrin osat ei ole pysynyt vuosiin mukana. Se myös lopetti yhteydenpidon kun niitä hajos tarpeeksi :rotfl: .
    Ei ole lukkoa ja kolosella maaliin.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nyt on öölinpaineet suunnilleen tapissa, tyhjäkäynnillä ilman kikkaria 200psiitä 1 ja 2 pykälillä. Saas nähdä mistä "repee".
     
  8. peltsi

    peltsi Gearhead

    Sopiiko 700r4 lootan alta horiva suodatin suoraan 200r4 lootaan vakio syvyisellä ö pohjalla?
    Aika täyteen tarvii nyt laatikko laittaa ettei höri ilmaa ku repii sen mitä lähtee. Jonkinlaista väliseinääki koitin lootaan tehdä.
     
  9. saresks

    saresks Gearhead

    Melkein suoraan; joutuu ottaan pätkät pois signaaliputken päistä ja eristämään 4th painekytkimen liittimen kun osuvat suodattimen tielle. Sit jees paitsi että pohja runttaa suodatinta muutaman millin kasaan paria venakoneiston pulttia vasten, mikä ei kuitenkaan tunnu haittaavan menoa.
     
  10. peltsi

    peltsi Gearhead

    Pitää hakee suodatin, jos ottais viel toisen kerran ö-pohjan pois ja hienosäätäis noita vaihtoja.
    Mun lootassa ei tuota signaaliputkee oo lainkaan.
    Rupee olemaan loota nyt suht hyvässä tikissä.
    Sellanen on muuten tullu huomattua että 3:55 välläri ja yli 3000 stallinen turbaani ei oo hyvä yhdistelmä jos turbaanin lukon antaa mennä päälle automaattisesti. Alle satasen nopeudessa rysäyttää aika lujaa. Eikä toi mun mylly kyllä vedäkkään alle 2000rpm. Niin ja se jarrukuula puuttu akselin päästä.
    120:ssä lukko menee jo ihan nätisti päälle ja kone vetää tasasesti. Laitoin pitkienvalojen kytkimen viereen samanlaisen painokytkimen josta voi potkasta lukon päälle. Lukko lähtee pois jos heittää pienempää tai koskee jarruun.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sun turbaanissa ei ole lukkotsydeemissä mitään "pehmentäjää" eli niitä jousia, sen takia se lyö niin kovin päälle. varsinkin silloin jos turbiini pyörii "stallia" vasten.
    Se jarrukuula auttais pikkasen.
     
  12. peltsi

    peltsi Gearhead

    juu aika äkkiä oppi et jos alle satasessa laitta lukon päälle niin pitää vähän helpata kaasusta samaan aikaan. Motarilla se sit meneekin nätisti päälle ku ei oo niin paljo luistoo.

    Ilmeisesti tuollasella monilevysellä lukkoturbiinilla voi antaa löylyä vaikka lukko on kiinni?
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu ja lukon voi laittaa päälle lappu lattiassa myös.
     
  14. saresks

    saresks Gearhead

    Noniin, ihmettelin sitkeää öljyvuotoa putsaten kuorta ja teholedillä tiiraillen pykälät päällä. 10 cm halkeama kuoressa vasemmalla puolella, kaavelin juuressa öljypumpun kehän kohdilla.

    Hyvä et huomasin ja mennyt hajottamaan komeasti kaikkea seisovaa mailia luukuttaessa. Tää tulee huomattavasti halvemmaksi.

    Meniköhän tuossa rikki, sattui pari vuotta sitten matalemmalla viriasteella..? Ihmettelinkin miten vaihteisto jäi ehjäksi kun damageja korjailin. https://www.youtube.com/watch?v=pSe1PJVGqbQ
     
  15. peltsi

    peltsi Gearhead

    sinnehän se 700:n suodatin uppos...

    Koitin tivata kokkoliinokselta että miksi sen kitissä poistetaan LO boost toiminne mutta sama virsi et noin sen pitääkin toimia.
    Jos lootalle luvataan kestoa 800hv/1000nm ja paineiden ei tarvii kokkoliinoksen mukaan olla ku 250psi. Mitä mieltä raati on tästä?

    Sitten tämä mitä aikasemminki koitin kysellä että mikä voi mennä vituilleen jos kaikki ylös-alas vaihdot oli ihan helvetin kovia. käytännössä vaihteet rysähteli päälle vaikka turbiinin stalli on yli 3000rpm. Kaikki jouset on mitattu ja karojen liike varmistettu. Mulla on viellä ylimääräinen venakoneisto johon olen verrannut paikalla olevan koneiston toimintoja eikä niissä ole mitään eroja ja koneiston akuperäiset jouset on ihan GM:n speksissä. Pystyisikö kaikkia vaihtoja keventämään esim. kevyemmällä tv limit valven jousella?
    Nyt menin siitä missä aita on matalin ja pienensin 1/2, 2/3 ja 3/4 vaihtojen reikiä spacer platessa about 15%.
    1/2 vaihto on sopivan nopea ja lämää kun antaa niin tempasee oikein kunnolla mutta ei rysäytä.
    3/4 vaihto on sopiva mutta sitä nyt ei tuu testattuu wot.

    Ongelma on että 2/3 vaihto edelleen turhan kova. Millä hemmetillä sitä vois pehmentää vai edelleen vaan pienempää reikää spaceriin?

    Onko vaarana että ajoitukset menee viellä vituiks kun kakkonen irtoo nopeemmin ku kolonen/direct kerkee nappaamaan kiinni? Saako sitä taas korjattua pienentämällä myös kolmosen accun feed holea?

    On tää vaan hiton hankala loota säätää verrattuna th400:een... eikä se vitun kokkoliinos enää vastaa edes luuriin :) eikä siltä oo mitään muuta neuvoo saanutkaan ku et noin sen pitääkin toimia. kyllä mä erotan mikä on shift shock:n ja very firm shift:n ero :)
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kadulla varmaan kestää mutta jos repii liimaradalla slikseillä niin ei kestä montaa kisaa.

    TV-limit ei vaikuta vaihtojen terävyyteen mutta accumulator valve vaikuttaa.

    Ei kait tossa kikkioliinan servossa ole kolosen akkumulaattia käytössä?

    Ite poistin kaikki akkumulaatit eikä vaihdot ole pintakaasulla liian rajut kun turbaani "syö" se pahimman terävyyden pois. Nelonenkin on ihan jees kaasu pohjassa ja nykäsee sopivasti vaikka vauhtia on ~180km/h.
     
  17. peltsi

    peltsi Gearhead

    Luulin että tuo accu valve vaikuttaa vain kakkosen ja nelosen kovuuteen mutta ei kolosen.
    En osaa varmaks sanoa onko kolmosen accu käytössä mutta yksi kolmosen accun reijistä kyllä puuttuu siitä ck:n spacerista.
    Kakkosen ja nelosen accut on mullakin otettu pois käytöstä ja ne kytkeytyy nyt hyvin.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kolosen akku on siinä kakkosen pervon sisällä mutta tuskin kikkioliinan pervon mukana tuli siihen sopivaa akkumäntää myös?
     
  19. peltsi

    peltsi Gearhead

    jees, sisempi/pienempi accun mäntä on pois
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onko se "pehmennys"jousi myös korvattu kiinteellä prikalla?
     

Kerro tästä muillekin!