Bensaa venäjältä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Projektipäällikkö, 22.5.2008.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ainakaan tänään ei Lytässä(Vartiuksessa)kyselty apostella valtakirjaa vaan vanha kävi vielä,vaikka uusi oli matkassa,mutta halusin katsoa kävikö vielä vanha.
     
  2. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Eipä ole ennen komennettu matkustajapuolelle autopapereiden kanssa vaan tänään piti käydä siellä. Vissiin päättivät ettei jonoa tule mutta tuli sitä vähän. Ja sitten muuan pölvästi jätti tila-Cryslerinsä tukkeeksi kun vatuloi sisällä jotain tavaroitaan. Auto oli suomikilvissä mutta venäjää kuski puhui eikä meinannut siirtää vaikka tullivirkailijakin komensi.
     
  3. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Vaalimaalla alkoi kimpoilla kakkoskopilla ku huomas että Dodge on kuorkki. Tyrkkäs paperit takas, ja ulkona ollu puominainen vastaavasti käski takas kopille että ilman leimaa ei pääse. Menin sinne ja samaten se nainen meni koppiin, jotain ne keskusteli ja äijä sit jupis siinä ja löi leimat papruihin.
    Palatessa suomen tullissa kysyivät että onko ollu mitää ongelmaa ku on kuorkki, ovat kuulemma nyt kiukutelleet siitä ja ilmeisesti käännyttäneetkin kevyt-kuorkkeja.

    Eurolla sai 55 ruplaa Viipurin Veikoilta.
     
  4. Ranex

    Ranex 3rd gear

    Sama kuorkkirumpa on Värtsilassäkin, kyseessä oli Pösön Boxeri, omistaja oli sillä käynny yli 50 kertaa ja nyt jäi sitten selvittelemään miten sillä pääsis eteenpäin tai palata takaisin Suomeen.
    Chupa chupin banaani purkka pötkö oli keskikonsolissa, niin venäjäntullin rekku kuolans penkin märäksi, siis suorastaan vauhkoontu. Pienen selevittelyn jälkeen siitä sitten pääsin eteenpäin. Tullivirkailija tiukkaan jo kuulusteli mitä autossa on, mutta kun koiramies löys purkkapaketin, otti väkisin koiran pois autosta ja läimäs oven kiinni ja osoitti kohti Suomea. Pikkasen säikäytti ja hetken kävi mielessä onko eessä siperian reissu.
     
  5. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Eilen illalla ei kuorkki Subulla paassyt yli Vaalimaalta. Komento oli takaisin Suomeen. Pyysin Tullipaallikkoa paikalle, vastaus oli ei kay, pyysin tulkkia, sama vastaus. Vetosin siihen etta samalla autolla on menty aiemminkin, vastaus oli se loppuu nyt. Onneksi Svetossa ei ole naita ongelmia... Sori ei oo aakkosia...
     
  6. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Se on teille veronkiertäjille aivan oikein,pistäsivät koko vitun rajan kiinni ja 5m korkean piikkilanka-aidan siihen.
    Suurin osa Suomalaisista ei tosiaankaan pääse tankkaamaan Venäjälle,miksi itä-rajan porukan pitäs päästä?
    Pysykööt saatanan kommarit siellä rajan takana,niistä ei ole mitään hyvää kerrottavaa.On myös kokemusta.
     
  7. fudge85

    fudge85 Gearhead

    Niin on , vielä isomman aidan sais laittaa tuohon tuntureitten kohalle poikki linjaan suomen läpi ...:)
     
  8. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Se on kuules Vallu 426 ihan oikein,että porukka hakee sieltä polttoaineensa,ja samalla kiertää verojakin siinä...Itse en viitsi Kouvolasta lähteä ajelemaan,vaikka täältäkin hyvin moni käy rajan takaa hakemassa bensaa...Suomessa,kun vaan on täysin ylihinnoiteltu monet muutkin tuotteet,kuin pelkästään polttoaineet...Niin ainakaan minä en näe siinä mitään väärää,kun rajan takaa haetaan bensat/dieselit...Päinvastoin!!! Nostan kaikille niille suuresti hattua,jotka rajan takana käy tankkaamassa 8)
     
  9. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    sinne pääsee mistäpäin suomea vaan tankkaamaan kun on viisumi,seisota sinä suursuomen kapitalisti sitä hemi valluas tallissa,alta pois kun kommarit tulee motohomella 300 L 95 tankissa,27 m2, isolohkolla tänä kesänä vaan 23 tkm,toisella jenkillä työmatkaa vain 27 tkm,oon niin paha kommari et tilaan kaikki osat ja muunkin elektroniikan ja vaikka kengät ulkomailta,suomen kapitalisteilta tavaran saa jopa 4 viikossa ja joka viikko saa kysyä onko lähtenyt,joko teit testamentin että sinut haudataan suojeluskuntatakissa,ps ääneen ei kannata haukkua ketään kommariksi,itärajalla niitä vihataan eniten kun monelta suvulta jäi maata ja mantua sinne.
     
  10. kolli22

    kolli22 2nd gear

    No VALLU 426 sitten pitaisi varmaan laittaa sama piikkilanka-aita kiertamaan koko Suomea, vai meinaatko etta esim.Tornion ymparistossa asuvat ei kierra veroja kaymalla Ruotsin puolella, tai etela-suomalaiset kaymalla Virossa? Minulle on aivan sama jos rajat suljetaan, mutta sitten suljetaan ne ympari Suomen. Varmaan VALLU:a harmittaa nyt kuitenkin kovasti kun minulla on liki 160litraa n.73cent maksavaa poltto-ainetta tankissa? By the way, tan Vaalimaa episodin takia jouduin tankkaamaan 30litraa Suomalaista 98 etta paasin Svetogorsk:in ja vikavalohan se tuli heti muistuttamaan olemassa olostaa. Koodeja en lukenut, mutta kymmenen kilsaa laadukkaan Venalaisen bensan tankkauksen jalkeen, vikavalokin sammui...
     
  11. Motor & Parts

    Motor & Parts Gearhead

    En ole ikinä käynyt Venäjän puolella tankkaamassa, tosin ei tuo minua haittaa yhtään vaikka muut käyvät. Mitäs muuta ihmiset tuovat Venäjän puolelta kuin polttoainetta? Varmaan tupakkaa ainakin. Onko Venäjän puolella hyvät valikoimat tavarasta / tuotteista?
     
  12. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Eilen kävin tankkaamassa emännän auton, 95 litra maksoi 64centtiä/litra, jäihän tuo tili alle sataseen kun on niin pieni tankki :wink: Tupakat sieltä tulee ja joskus pari purkkia lonkeroa, tupakan tuontihan sieltä loppuu alle 20 tunnin reissuilta.
     
  13. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Onko tuo joku viisumijuttu taas? Kulttuuriviisumilla käyjillehän oli taannoin ongelmia.
     
  14. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Jos tarkoitat tota kuorkki juttua, ni ei pitäis olla. Ainakaan minun tapauksessa ei edes katsottu passia, kun yritin tulliselvitysä jättää. Ainoastaan rek.otetta katsoi ja tuumasi heti että takaisin Suomeen...
     
  15. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Joo, mun tapauksessakin käsi hamus jo leimasinta ku huomas rek.otteessa tekstin kuorma-auto.
     
  16. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Jospa sitten taas on jokin virkailijan päähänpisto kuten se 2 tunnin sääntö. Kaverillakaan ei vielä ainakaan ole ollut ongelmia suburbanilla, itse kävin 25.10 viimeksi.
     
  17. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Nää kuorkki ongelmat on keskittyneet ilmeisesti pelkästään Vaalimaalle ja yhteen tiettyyn virkailijaan. Onko oikein, sitä en tiedä kun en sitä päällikköä enkä tulkkia saanut paikalle, vaikka niitä pyysinkin. Yksittäisiä tapauksia on kuulemma Niiralasta sekä Rajajoosepista, Nuijamaalta tai Svetosta en oo näitä kuullut...
     
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onkos uusia käännytyksiä tullut kevytkuorkeilla?Pitäis käydä tällä viikolla Vartiuksen kautta tankkaamassa.
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    Itse itselleni vastaten:)Kävin tänään meidän henkilöauton tankkaamassa ja kyselin tullin ja rajan henkilökunnaltaonko ollut käännytyksiä niin kuulemma ei ole tullut tietoon.Huomenna siis testaamaan subulla...69cent litra(bensa)
     
  20. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Viime sunnuntaina ei minulla eikä k-a Transit kuskilla muita ongelmia kuin transitin nopeudenrajoitin...
     

Kerro tästä muillekin!