G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. DX

    DX Double Gearhead

    onks toi edelleen sinisininen ja siis tiiseli?, tollanen oli 10 vuotta sitten myynisä, vaikutti hyvin siistiltä, aika pian sillon jo harmitti etten ostanut.
     
  2. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Jaa Camino? Orggis väreissä muttei mikään diisseli, 305cid 4bbl lukee tossa lapussa ja sellanen vaikuttaa olevan konehuoneessakin.
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    ok, oli palstakiälivaikeuksia eikä väsyneillä silmillä saanut lapustakaan sihdattua :lol:
     
  4. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    pakkaset nyt kun pitäisi laskea vihdoinkin viikonloppuna niin meen vihdoinkin katsomaan mitä omalle autolle kuuluu. ei ole pakkasilla kiinnostanut mennä tutkimaan, piti kyllä käydä jo aiemmin. :D

    ja kun tuo halpa refraktometrikin saapui kiinasta tänään niin voi sitäkin sitten testailla auton pakkasnesteiden kanssa. kissanhiekkaakin pitäisi kai ostaa varmuuden vuoksi mukaan. jos heittäisi sinne uudet kosteuden imijät samalla kun käy paikalla.
     
  5. pataatti

    pataatti Gearhead

    Ilmeisestikkin ensiviikolla tulee loput osat niin pääsee asentelemaan ilmapusseja coupen alle :)
     
  6. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    kertoisitko täällä sitten tarkemmin tuosta pussitusurakasta kun saat sen tehtyä.. mitä osia käytit, mikkä sopi pulttaamalla paikalleen ja mitä piti muokata ja millä tavoin. selventäviä kuvia tai mittapiirroksia tehdyistä sovituspaloista olisi kiva olla.. jos joku muukin haluaisi urakkaan myöhemmin lähteä niin erinomaista jos ne edelläkävijät olisivat näyttäneet hyviä esimerkkejä ja neuvoja. :)

    ----
    mihinkään tallille saakka ole viikkoon päässyt.. kipeenä ollu.
     
  7. maddis

    maddis Gearhead

    Päivitelläänpäs tänne omaakin projektia.

    Jotain ihan muuta tällä kertaa. Modernisoin Caminon mittaristoa. Askelmoottorit joka mittarille. Näyttää about vakiolta edestä pl. matkamittari, joka on toteutettu 7-seg näytöillä ja muutama kirkas ruuvin kanta jotka saatan vielä maalata mustaksi ennen asennusta.

    Tein siihen samalla trippimittari-toiminnon jota noilla punaisilla napeilla ohjataan. Myös tausta- ja merkkivalot on korvattu ledeillä.

    Viime joulukuussa aloittelin ja nyt tammikuun aikana käytännössä nuo modaukset ja koodaukset tehnyt. Vielä viimeiset testaukset/varmistukset ja sitten onkin asennusvalmis.

    Nopeusmittaritieto tulee vaihteistolta, hommasin uuden öljynpaineanturin joka antaa jännitetietoa ulos, eculta saa sitten kierrokset, koneenlämmöt ja voltit.

    Kuva edestä ja takaa.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  8. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    sweet!
     
  9. pantera

    pantera Double Gearhead

    Siistii! Nyt heti tuotantolinja pystyyn
     
  10. pataatti

    pataatti Gearhead

    Mä koitan ottaa kuvia ja muuta asennuksesta. Erosen Tomi On tehnyt G-bodyn pussittamisesta jutun 4/2015 Amerikanrauta lehteen
     
  11. maddis

    maddis Gearhead

    Eilen oli kyllä mielessä G-bodyn pussittaminen kun tappelin Caminon etujousien kanssa. Tai Coiloverit olis ollu toinen vaihtoehto. Viimein sain kuitenkin jouset paikalleen kummallakin puolella.
     
  12. elky

    elky Gearhead

    Olen käyttänyt jousihommiin kuvissa näkyvää systeemiä. Sen kanssa ei tarvita tunkkia ja jouset saa helposti paikalleen, vaikka etupään painona ei olisi edes moottoria (tai koria). Työkalu on tälläinen, siitä käytetään vain kierteellä olevaa koukkuparia.
    http://www.summitracing.com/int/parts/o ... /overview/

    Yläpää tulee läpi iskarin reiästä, suojana on kumin pala ja laakerina on vanha hallihuo... eikun asennusalustan laakeri.Alapään koukku mahdollisimman pitkälle jouseen ja sitten vääntämään jousta kasaan. Sama juttu toimii tietysti jousen irrotuksessa.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  13. maddis

    maddis Gearhead

    Tuli tänään todettua, että tuo mun Camino ei ole talviauto. Ainakaan noilla renkailla. Piti kääntää se tallissa toistepäin, että pääsee taka-akselia rassaamaan joten jouduin käyttämään sen ulkona tallista.

    Heittelin hiekkaa tallin oven eteen, kun ajattelin että siinä on pahin kohta. Noh, olin sitten jumissa heti sen jälkeen..tasamaalla. Ja sitten kun takarenkaat sai pitoa niin jarruun ei kestänyt koska koska silloin eturenkaat menetti pidon samantien ja mentiin suoraan. Kolme kertaa sain käydä sankoilla hakemassa lisää hiekkaa ja siltikin oli aika säätäminen. Parhaiten eteni, kun välillä käytti D:llä, sitten vapaalle, sitten taas D:llä etc..
     
  14. pantera

    pantera Double Gearhead

  15. mirage

    mirage 3rd gear

    Tää on hyvä kysymys ja aiheellinen. Ois vähintäänkin reilua, kun trafi kerran on tämmösen hyväksyny, niin trafi kertos, miten saat sen omaasi. Mut ei, ei Suomessa tää näin toimi.
    Jotkut harrastajat on sen verran yhteistoimintahenkisiä, et kertovat kyl mielellään onnistumisistaan. Mut ei kaikki..
    Sit on se yks turbomonte, sekin ois kiva tietää.
    Itellä on toi 79 Malibu, niin kannet kun tuli alumiiniset, niin katsuri halus teholapun. 140kw tai jotain semmosta oli katsurin mielestä maksimi. Ja tavallaanhan se on oikein, kun sen 20% säännön mukaan mennään. Mut joo, ehkä nää rakentelusäännökset helpottuu, kun autojen verotustakin muutetaan käytön suuntaan, sillon luulis esim. 50% kanta-autovaatimuksella olevan enää mitään perusteita. Jarruthan kai saa nykyään päivittää ilman prossia, joten jos laittaa hyperspektaakkeliset jarrut niin eks sillon vois konettakin laittaa vähän tehokkaampaa. Itse haluisin turbo ls-tekniikan, katusäädöt vois olla jotain 250kw takapyöriltä. Miettiny, jos ottas yhteyttä tonne fhran rakentajapalveluun, mut kun lompakko on tyhjä, niin en o vielä viittiny niitä häiritä. Jos jollakin on mielenkiintosia, laillisia tehonnosto hommia gbodyyn menossa tai tehtynä, ois niistä kyllä kiva tietää! Laittomat ei siis kiinnosta, niitä osaa tehdä kuka vaan.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    G-bodyt on ilman lavaakin ollu surkeita liikkeellelähtijöitä talvella ihan nastarenkaillakin en tiiä mistä johtuu.
     
  17. pantera

    pantera Double Gearhead

    Jep Jep, saattaa olla työtapaturmia noi satunnaiset hyväksynnät. Ittellä on toi awd+LS2 SS-Caminon päivitys mielessä pyöriny siitäsaakka kun sellaisen näin... ongelma ei ole sen toteuttaminen vaan hyväksynnän saaminen.
    https://www.youtube.com/watch?v=Wtnvpgdfq9c
     
  18. laakkius

    laakkius Gearhead

    tossa Montessa on otteessa 199Kw, olis mielenkiintoista tietää mihin sekin perustuu...
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olisko tämä(kin) tapaus sellainen että toi kone on ollu maahantuotaessa jo konehuoneessa ja litratilavuus "hyväksytty" silloin.
     
  20. mirage

    mirage 3rd gear

    Sellasia on.

    Vähän sellasia kummallisia juttuja, mut tosiaan pointti, et kyllähän se sit pitäs olla mahdollisuus muillekin tehdä moisia muutoksia laillisesti.
     

Kerro tästä muillekin!