Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. Karppa81

    Karppa81 1st gear

    Kuulostaisi vähän ICP yksikkö vialta



     
  2. Karppa81

    Karppa81 1st gear

    Vika selvinnyt höyryämiseen, eli egr vuoti ja päästi jäähdtynnestettä pakosarjaan. Nyt otettu kone pois ja laitettu egr delete kit, sekä kannet irti ja käytetty koneistamolla ja smalla uudet kannentiivisteet ja pultit jos sillä mentäisiin jonkin aikaa taas eteen päin.



     
  3. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Toivottavasti laitoit OEM kansipahvit ja ARP pultit. ;)
    Minkä merkkisen/valmistajan delete kitin asensit?
    Minkä merkkiset litkut laitoit jäähdytysjärjestelmään?
     
  4. Caideman

    Caideman 1st gear

    Kannattaa ainakin huolehtia siitä, että laitat nestettä, jossa on kavitointia estävä aineistus. Meille on tullut isolta mantereelta ohjeet käyttää ainoastaan goldia näiden powerstroke'n kanssa. Lähtee huonolla tuurilla vesipumpusta siivet väärällä nesteellä. :-?
    Johonkin on jouduttu lisäilemään, mutta en nyt pirullakaan muista mitä sinne laitettiin.
     
  5. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Useat PS 6.0 kuskit vannovat Zerexin nimeen.
    Löysin tosin kotomaastakin vastaavat speksit täyttävän litkun
    King Arctic JF Longlife 114-JF10 ja hintakaan ei ole niin posketon kuin Motorcraftilla.

    Mororcraftin Gold saattaapi olla se pääsyyllinen miksi öljynlauhdutin menee tukkoon. Tosin mun pitkävetoveikkaus on EGR cooleri jossa noita litkuja paistetaan ja niiden ominaisuudet kärsii. :)
     
  6. partakukko

    partakukko 3rd gear

    näin sattumalta tämän ketjun ja rupesin lukemaan koska tallissa on ollut ainakin vuoden excursioni mikä ei lähde käymään. pari sivua luettua vika selvisi että varmaankin toi ficm boksi sieltä on menny, menin talliin ja mittasin niin eipä se näyttänyt mitään. boksi auki ohjeiden mukaan ja melkeen kaikki juotokset auki, kolvia pikkasen ja varma tunne että toimii mutta ei se vieläkään mitään näyttäny ja uusiksi auki ja kolvia ja taas paikalle ja ei mitään... eli mitä tommonen boksi suomessa maksaa ? auto 03 ja 7 pinninen.
     
  7. Panze

    Panze 3rd gear

    Laitoin yksityisviestiä.
     
  8. partakukko

    partakukko 3rd gear

    boksi toimii auto ei.
     
  9. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Tarkistiks sulakeet sillä boksilla on oma sulakke ja käynystysrelee siinna oikean lokasuojan sisäpoulel parin releen kanssa samassa pienessä kotelossa boxi nr 5, muistakseen see takimainen kun etest katot. Tarkast myös sulkeet F2.20 10A, F2.36 10A, 2.40 20A löytyvat kuskin jalkatilas olevast keskussulakkeboksist.
     
  10. partakukko

    partakukko 3rd gear

    boksi antaa sen 48v eli toimii. sieltä on varmaan menny korkeapaine öljypumpusta joku tiiviste kuulemma... osatki on tilattu joskus reilu vuosi sitten mutta ketään ei jaksa ruveta purkamaan sitä.
     
  11. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    No jo. Parast ois tiety kun pääsisit johonkiin diagnoosin. Akut hyvässä latingissa, IPR solenoidi tukossa..., ICP antura... siit voit ot piuhan irti ja kokeila starta. HPOP pumpun yhdysputki vuota. FICM boxin pistokeet painettu kunnol lukituksen saakka kii, ei olnu viallisi nastoja. Sielt mene johtonippu PCM modulin, et ei ois mistä hierronu rikki. Poltoainen saanti, sitä pysty tarkast painemittaril painesäätimen tarkastuspropust. Ne sellaiset visuaaliset tarkastuskohteet. Toi HPOP pumpu tosiankiin hankalas paikas, pitaa aika paljo purkaa poies tavara etest. Tos sellaine yleinen sivu mist voi lataa itelle joitaikin vinkejä Power Strokeist. Ota siit see ruskejakansine 2003 vuotinen versio, siit saa joitakiin vinkejä. http://www.forddoctorsdts.com/coffee_table_books.html
     
  12. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Morjens. Sit pienta murheta kans tos 4-vuoden käytön jälkeen. Eli käynystys muutaman päivän seisomisen jälkeen aika vaikea, noh ns syttyy heti, mut sammu hetken kulutua ja sit vaan lupailee. Hiukan muistuti FICM yksikön oireitä, mut mittaukses jännite siinnä 53V paikel ja pysyy hyvin vakaana. Voortin diilerin konellä tehty diagnoosi esiti 2-sylinterin low pressure errori, eli taaskin viite alkavaan FICM yksikön reistailuun. Sylintereiten tasapaino testi OK. No sitten pistiin painemittariin PA säätimen tarkastuspisteseen. Virta päällee, paine nousi siihen 50 psi-in. Mika on niiten ensi 6.0 normipaine. Mut kun lähdiin ajama, sit mootori kuormitaessä putos painet läheelle 0-la ja rupees kyllä nykimä.... Separaatoria tarkastaessä, suodinta vaihtaessä huomasin vanhan suodin elementin pinnassa pieniä mustiä muovikappalaeitä. Seuravaks tankki poies ja auki. Sielt paljastui sit tommoine mötikä http://www.strictlydiesel.com/p-2715-fu ... creen.aspx Minkä materjaali oli sit jostakiin syistä muutunu sellaiseks sormien alla helposti murenevaksi aineksi. Ja oli sit tietenki hajonu siihen tankiin pieniks muruisiks. Mitka PA pumppu oli imenny imuputkeen ja tukkinu sen totaalisest. Jenkkivoorumit höpötä samoist oireist myös siellä. Epäilevat et on käytety liialt vahva biodiisseliä vaik konella on sallitu sellainen 20% versio, no see siitä. Eli putsasin sit putket ja heitin sen mötikaan roskikseen. Imuputki tuli jatketu, et ulotuis tankiin pohjale. See orkis sihti on suht karhea, ehkä sellaiset ampiaisen kokoset itikat saata tartu ehkä siihen. Fuel Pressure Regulatori tuli vaihdetu samalla uuten ns "Blue Springin" mika nosti PA painet 60-psi-n. Koelenkki näyti et nyt on PA paineet kohdalla eika muutu ajaessä. Ja taas on Power Stroke iskussa. Huomasin kyllä, että akutkiin alakaa näytä väsymiseen merkejä. Kun on olnu palveluksessä jo yli 4 vuotta.
     
  13. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Nonii, nyt uudet akut paikalla ja asia kun vaan paranee. Kyllä se paikas pitaa, että no 6 litraset ainakiin tarvitsee kunnot akut. Usemiten on niiten elektronikayksköiten palamiseen syy juuri huonois akuis. Varsinkiin se FICM yksikkö on ensimaiseks niinsanotusti tulilinjalla. Onhan siinnä suojaus, mika blokka sen yksikön, kun käynistaessä pääse jännite putoma alle 10V. Mut jos kuitenkiin see on jatkuvast siinnä 10V rajamailla startaessä, kyllä onkelmiä alkaa tul. Tuoda omas autos olen kyllä käytäny jäädytinnesteena sitä Sunocon keltaist litkua ja on toistaiseks hyvin toiminu ainakiin siit EGR cooleristä tulevast letkun pääst tule kyllä hyvin nestetä paisuntasäiliön päin. Eli oilcooleri päästä nesteitä hyvin läpi. Ooks muuten 6-litrasessä see kavitaatioilmiö enä onkelma, eks see ole niinkuin 7.3-sen murheitä? Niitä nesteitä ei sais kyllä värien puolest sekoit. Sit voi tul reaktioitä. Voi rupee keitä mootorista kaikennäköist sakka ylös ja sit on ne jäähdytimet täynä jaa .....
     
  14. Teepa82

    Teepa82 1st gear

    Ja taas onkkelmia voortissa... Sammuilu alko taas jälleen kerran... no päätin hiuka polkasta vehjettä... Yhtäkkii kierrokset alko menee melkee 4000 asti enne ku vaihto.. ja kiihtyvyys parani kunnolla... no ajelin sitten lenkin loppuu 1km.. ja kas kummaa.... nestettä pihalle keulasta vaikka kuinka paljon... tais sitte mennä syyläri :( ei oikee hyvältä näytä voortin tulevaisuus meen taloudessa.. 4kk ollu ja kiukuttelee jo toista kertaa...
     
  15. Teepa82

    Teepa82 1st gear

    kertokaas voiko egr vaikutttaa noin, jos siinä jotain vikaa??
    auto siis excursion -05
     
  16. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    EGR kierrättää pakokaasuja takaisin imusarjaan. Ennen EGR venttiiliä pakokaasut virtaa lämmönvaihtimen (EGR-coolerin) lävi. Yleinen vika on et cooler puhkeaa ja laskee jäähdytysnestettä pakopaasun sekaan ja silloin pakoputkesta tulee makeaa valkoista savua.
    Suoranaisesti ei EGR viasta pitäisi vuotaa nestettä ulospäin mut jos esim pakokaasujen lämmönvaihdin (cooler) repeää niin siitä voi vuotaa nesteet ulos. Cooler sijaitsee koneen päällä turbon ala etupuolella.
     
  17. Erska

    Erska Gearhead

  18. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Jaahas. Tarkast poltoainen saanti, suodatimet. Kannatais kiinnita huomion myös PA syöttöpaineen. Alle 50psi paineet alka käyt ruiskuijen päälle, sama poltoainen loppumine. Toi sammuilu saata viitta siihen öljyn korkeapainen puolen murhesiin. Mut kierroksien nousu taas sähköpuolelle. Eli PCM yksiköön(kuskin puolel olevan akun suojankannen alla) tulevat johdot kannat tarkast. Samoin ooks FICM yksikön pistokeet kiinni. Sit ooks ICP(apumiehen puolel venakopa päällä) anturan piuha kiinni. Otais se auki ja kato ooks puhdas ja kuiva. Voit jättä kokeiluks sen auki, pitais toimi ilman sitäki. Mut kone arpo silloin joitakiin keskiarvoja ja mootorin toiminta saata ol sellainen vähä epämääräinen. Oireile voi myös IPR solenoidi mika on taas siinnä turbon alla. Kokeil päästä diagnoosin. Sen pysty parhaiten tekee joku voortin liike. Tietty jos lähet asia esitel, rupevat varma itkee että amerikalainen jne... Mut koit varovaisest, saavat kyllä tehty parhan diagnoosin ja kaikki testit, mika siihen kuulu, kun heillä on ns diilerin kone. EGR cooleri ei vuota nestet ulospäin, jos siittä ei oo joku letku irtonu. Koit selvit mistä see neste valu. Sen pystyy kyl visuaalisest tarkast. Jos etupääst vuota, voi ol vesipumppu. Jos altpäin katot ja neste valuu syylarin alaletkua pitkin. Sit koit vääntä sitä vähä sivutain. Siinnä letkun päällä näky sellainen muovinen suojaverkko ja see saata ol liukunu alas ja syylarin kulma voi hankat sen letkun rikki, kokemusta on :oops: .
     
  19. Teepa82

    Teepa82 1st gear

    DODDIII... Vikakin alkaa selvitä, öljyn korkeapaine puolella ilmeisesti vuoto... Korkeapaine tippuu kokoajan ja sitten se ei enää käykkään kun tarpeeks tippuu... ja yrittäessä käyntiin paine ei nouse yli 200psi.. IPR on vasta 80%..

    Tällästä täällä vikana vissiinkin... no kenties varmistuu, kun saadaan peli talliin jotenkin ja purettua palikoita pois...
     
  20. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Joo niitä murheitä on niillä olnu joskus. Onkelmapaikka on todennäköisest tälläiset http://www.mkmcustoms.com/standpipeandd ... troke.aspx palikat niistä murenee noi O-renkaat. Ja korkeapaine pumpun liitin. http://www.mkmcustoms.com/ford60stchpop ... tekit.aspx siis alkuperäinen on aika erikoinen epäonnistunu keksintö, kun on vaan O-rinkulan varassa. Ja jos mootoris pyöri öljyt liian kaua ja on jotain halpissontaa, sit alkaa sellaiset onkelmat jossakin välis. Noiten "plugien" vaihto ei oo kovin työlaist, mut toi pumpun liitin vaati jo enemmän aika. Ja kannata samassa rytäkässä kääntä kans IPR solenoidi auki ja putsat tarvitaessä. Kun on siinnä pumpun kyljessä. Ja koit kiinittä huomio myös poltoaineen paineesin normi ois sellainen 55 psi. Mittarin laitat kiinin siihen suodimen kyljessä olevaan tarkastuspisteesen. Jos on normipaineet, sit koit kans ajaessä, ei sais putoa alle 50 psi. Rupee käymää ruiskujen päälle jos on alhaine. On muuten sellainen piileva vika, mika voi jäädä huomiota, koska mootori toimi kuitenkiin. Sit vasta kun ruiskut paskana ihmetellän että mitä. Sellainen kitti auta http://www.mkmcustoms.com/fordbluespringupgradekit.aspx Kannata osta koko kasa. Ne myy myös sitä jousta erikseen, mutta siinnä on muitakiin kuluvia osia.
     

Kerro tästä muillekin!