ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    E des noi alan "ammattilaiset" ei osaa puhelinkäyttäytyä, välillä vaan kysyy että olisikohan se ja se tästä numerosta tavotettavissa? Sitten täytyy kysellä että mikäköhän siellä nyt mahtaa soitella.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Myös yksi perinteinen on se että ostaja sanoo että tulee nyt tai tunnin päästä jne.

    Tottakai kun myydään niin yritän olla hyvin paikalla enkä tue päivien panttausta mutta välillä ois ihan kohteliasta kysyä mikä aika kävisi tai oletko paikalla siihen ja siihen aikaan.



    Myöhästymiset ja tulematta jäämiset vielä erikseen.
     
  3. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Aikanaan köyhänä työttömänä opiskelijana autoa ettiskelin ja paikallisille soittelin, niin ilman nimeä ja heti hintaa kysyen.

    Jossei myytävälle omaisuudelleen hintaa tiedä, niin hemmettiäkö sitä molempien aikaa tuhlaamaan ja puh.yhtiötä rahoittamaan

    Ja sit kanssa soitin yhestä camrystä esittelin itseni ja kysyin hintaa, hinta piti nyhtämällä saada kysyttyä ja oli "no kaks tonnia" totesin, että on liikaa ja hyvät päivän jatkot
    Sit myöhemmin selvisi et emännän kaveri ja sen mies oli soittanut samaa autoa, molemmille kerrottiin eri viat ja naiselle hinta oli alle tonnin ja miehelle puoltoista

    Arvoitus on et paljonko ois itelle ollut jossen olisi itseäni esitellyt ja esittänyt kiinnostunutta toyotan raadosta jossa leima pitkänä
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onse esittely vaan tärkeä. Harva muistaa nimeä mutta sen muistaa esittelikö. Voihan siihen sanoa minkä vaan nimen jos pelottaa :lol:
     
  5. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Ai niinku ett " Darth Vader täällä Suomussalmelta päivää, oliks sulla vielä niitä pappatunturin männän renkaita?
     
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Eiks normisetti oo:

    " Janne tääl päivää. Sul on myynnis tollanen käyttämätön osa ( 60e osa)
    20:llä. Myytkö kympil ja postit sulle?"
     
  7. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Tuossa viimeisen lauseen kohdalla ainakin minä lyön luurin korvaan...Enkä enää koskaan vastaa ko.soittelijalle :-?
     
  8. musta78

    musta78 Gearhead

    Haloo nimisiä on yllättävän paljon Suomessa.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    :rotfl: no vaikka noinkin!

    Menee se tuokin ohi varmasti monelta. Harvon sitä itekkään muistaa. Varsinkin jos soittajia paljon.
     
  10. plymouth 64

    plymouth 64 3rd gear

    Ei kannata aina teilata myöskään niitä jotka ei suostu maksamaan etukäteen. Itse ostin 2kpl ikkunoita kämppääni herra Sarkkiselta, vaikuttaa muuten jossain Siilinjärven huitteilla. Maksoin 350€ tarvikemaksua etukäteen ja kuten varmaan arvaatte, ei tullut ikkunoita eikä rahojakaan. Käytin kaverin rosiksessa ja nyt on mulle pystyssä ikkunakaupoista korkoineen jotain 2700€.

    Aivan vähällä en maksa etukäteen tavarasta, koska tuskin sitä on edes olemassa.
    Kokemuksella puhun asiasta, itte jos tarvin jotain niin oon pruukannu tehdä töitä sen eteen.

    Meen huomenna kattomaan yhtä Rysyä ja jos on ostettava niin ostan, mutta vasta viikolla 15 (talviloma).
    Silloin enempi aikaa haalata rahat myyjälle ja romut omalle tontille, jos tää niinkuin ketään kiinnostaa. Ostorahat on kyllä, mut pankissa ja mun tilillä.

    Mun nimi, mikä myöskin lukee allekirjoituksessa, maksaa enemmän kuin se auto.
    Eli ei näistä ostajista tiedä, josko ei myyjistäkään
     
  11. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    No uhotahan aina voi mutta jos ei varausmaksua tai muuta sitoutumista ostoon löydy ja aikajana ostoksen toteutumiseen kasvaa pitkäksi niin eka eurot tuova sen tuotteen varmasti minun myymänä saa viedä pois.
    (sitä en tiedä miten muut harrastavat niin sanottua kaupankäyntiä)

    Kauppa ei aina ole helppo mutta viikkoja rahaa käyttämättä (sitoutuminen) on melko turhaa touhua.

    Ikävä tosiasia (nimiä puhelinnumeroita ja maileja saa rakenneltua kätevämies tilanteen mukaan) sori vaan avautumiseni niin ostajan kuin myyjän näkökulmasta.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lähes 100% tapauksista paria päiväää pidempi varaus on ollut huuhaata.

    Toki jos vähän nahkeempi myytävä niin voi pari päivää joustaa mutta sillon ei yleensä oo edes jonoksi muita ostajia :lol:

    Onneks nykyään moni soittaa kun a: on rahaa b: on mahdollisuus tulla autoa ostamaan. Itse pidän näistä prinsiipeistä ostaessa kiimni. Vituttaa ilman rahoja tai mahdollisuutta ottaa heti mukaan miettiä edes.
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ainiinku yhen paprun kerran tarttin.

    Noh tää paprua halunnut lehmä ei suostunut mulle kertomaan millasen paperin tarttin ja sanoi vaan, et kyllä se asiaa hoitanut henkilö hänelle soittaa
    Noh meni viikko eikä vieläkään suostunut mulle kertomaan millaisen paperin hää tarttee.

    Kävin toimistolla ja se henkilö jonka se paperi piti toimittaa oli menehtynyt äkillisesti
    Takaisin tän lehmän pakeille, ei oikeen tykännyt kun kävelin suoraan toimistoon ilman ajanvarausta kyselemään sitä paperia, että millanen se pitää olla
    Tää kanttura sano vaan kyllä se asiaa hoitanut henkilö soittaa.
    Ei edes tajunnut kun sanoin, ettei varmasti soita ja jos jollekkin olin paikastaan soittelee niin ei varmasti hänelle.

    Takaisin toimistolle kertomaan asiasta, niin toinen firman osakas sit soitti tälle kantturalle
    "Mattila täältä päivää"
    :eek: siis täältä päivää ja tais olla, ettei se nimikään ollut ihan oikein :rotfl:

    Ja tää täti kertoilee heti millasen paprun tarttin, kaivettiin se alkuperäinen esille lisättiin siihen yksi lauseke toimitin paperin
    ja tää kanttura karkasi töistä puhelun ja paprun tulostamisen välissä, jolloin 4 päivää venyi paperin saanti
    Enkä päässyt ruotsiin ajamaan kuorma-autoa, vituttaa vieläkin :mad: :mad: ja sentään reily 10 vuotta mennyt :x
     
  14. plymouth 64

    plymouth 64 3rd gear

    Joku pahotti mielensä mun kommentista, sepä lienee henkilökohtanen voi voi...
    Mut asiaan, kävin Rysyn kattomassa ja hyvä rovihan se oli.

    Sovittiin kaupat ja ilmo hävis nättiautosta ja todellakin haen sen viikolla 15.
    Kotiin päästyäni maksoin nettipankin kautta 100€ varausmaksua, oli sen verta luotettava kaiffari myymässä...

    Pankkitilillä on auton ostoon se loppukin raha jemmassa et se siitä "uhoomisesta"

    Money talks, bullshit walks...

    Paskoja olen ajellu kattomaan minäkin, mut silti...

    Ei pidä yleistää, saati teilata jos ei maksa ennakkoon.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kyllä itekkin pyydän käsirahan jos joku tulee varaamaan multa jotain osia tai autoja. Ei viitti pitää ilmatteeksi varattuna autoa jonka ostaja voi joko tulla hakemaan tai lähettää hakupäivänä viestin "ei jaksa" tai "hain jo toisen". Käsirahassa ainakin se ostaja on melko varma ostaja ja vaikkei osta niin ihan sama, mulle jää kuitenkin se sen raha.
     
  16. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Ennakkomaksu on käsittääkseni jotain ihan muuta kuin ylläkirjoittanut kertomuksellaan selittelee.(tuote jota ryhdytään tekemään esim. tilauksesta)

    Käytettiinhän lopuksi kauppatapahtumaan sitoutumista jopa 100euron verran eli ei rojut pysy poissa myynnistä jos ei sitoudu jollain tavalla oston toteutumiseen.

    Onpa ostaminenkin ja myynti tehty vaikeaksi nykyään kun kauppavälineet alkaa olemaan vaihtotaloutta eikä raha liiku :)

    Ikinä en ole henkilökohtaisesti käynyt mitään ostostani lähtenyt katsomaan ; soittamaan jos sitä kauppasummaa löydy euroina jossain muodossa mukanani , paskanjauhajia ja tinkaajia kyllä on parveillut myydessä ja kerran väänsin listat poikki kun olisi pitänyt antaa uudet euroauton kattolistat viidellä eurolla, palo käämi :mad: ja sai ne taiteltuna ihan ilmaiseksi eikä edes kelvanneet
     
  17. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Tuosta varausmaksusta (Joka todellakin kannattaa AINA vaatia näiltä "Tuun sitte tilipäivänä hakemaan - ihan varmana tuun!" -tyypeiltä!) Aikoinaan myin talvikäyttistä (pari vuotta vanha Taunus III - siihen(KIN) aikaan ihan "arvoauto"). Varttuneempi-ikäinen ostajakandidaatti tutki Taunon hyvinkin tarkkaan ja esitti käteistarjouksen. Pienellä väännöllä saatiin hinta molempia osapuolia tyydyttävähkölle tasolle, ja kaveri varasi auton siihen tilipäivään saakka. Pyysin 120 MARKAN varausrahan, johon ostaja pitkin hampain suostui. Meni viikko - se "tilipäivä" - ja meni toinen. Varaajasta ei kuulunut mitään. Kuukauden kuluttua pistin Taunon uudelleen myyntiin, ja se menikin nopiasti. Rahat sijoitin järkevästi - käytettyyn 440cu.in. Voimamoottoriin... 8)

    SEURAAVAN kuukauden loppupuolella ilmestyi tämä Varaaja ovelle pyytäen, ei Taunusta, vaan varausrahaansa takaisin, koskapa oli kuulemma tullut toisiin aatoksiin autonhankinnan järkevyydestä. Suuttui kamalasti, kun en rahaa suostunut palauttamaan, polliissiilla suorastaan uhkaili. Ei kuitenkaan tarttunut tarjoamaani polliissillesoittomahdollisuuteen mun puhelimesta... :lol:
     
  18. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Varausraha (Vanhan Liiton Rehellisten auto- ja kauppamiesten mukaan): Raha, jolla myyjä lupautuu varaamaan tuotteen varausrahan jättäneelle sovittuun aikaan lunastettavaksi. Varausraha vähennetään kauppahinnasta, ja mikäli kauppa jää MYYJÄSTÄ RIIPPUMATTOMISTA SYISTÄ toteutumatta, jää raha myyjälle.

    Siis sukupolvelle, jolle kädenpuristus merkitsee samaa, oletettavasti jopa enemmän, kuin nykyajan Puku"miehille" toistakymmentä kiloa sopimuspapereita...
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Eli sama kun käsiraha
     
  20. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Kyllä se vaan tuntuu siltä, että hakumatkoihin kaatuu tänä päivänä liian moni kauppa. Yhtä arvotonta, mutta "tarvitsijalle" ehkä tarpeellista kampetta olen fb-ryhmässä kahvipakettia vastaan kaupitellut. Jos erikseen pitää kysyä, missä päin Espoota tuote sijaitsee ja sen jälkeen lopettaa yhteydenotot niin surkeaksi on mennyt kaupanteko.
     

Kerro tästä muillekin!